Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

בגדי סקי: כך תבחרו בגדי סקי בצורה נכונה

בקטגוריה: ספורט חורף

איך לבחור לבוש חם לסקי?

גולשים רבים חוששים מפני הקור (ובצדק! סקי הוא ספורט שעושים במזג אוויר קיצוני יחסית). החשש שהקור יבריח אותם לפאב הקרוב ולכוס אייריש קופי מהבילה גורם לגולשים ללבוש שכבות רבות מדי של בגדים שיכולות להכביד עליהם, לגרום לאי נוחות ואף לחימום יתר. בפועל, לא נדרשות יותר מ-3 שכבות בגדים מתאימים כדי לשמור על הגוף חם ויבש בעת גלישה במורד מדרונות הסקי. מוכנים לגלות איך לבחור את שלושת השכבות שלכם? 

שמש זורחת, שלג טרי, טמפרטורה נוחה ומדרונות חלקים – אלו התנאים המתאימים ביותר לסשן סקי מדהים, אבל למרבה הצער, זה לא תמיד המצב שם בחוץ, ויש ימים קרים ומרים, עם פרצי רוחות קרות וערפל. במהלך יום של סקי אנחנו הולכים, גולשים, ממתינים בתור לרכבל, לפעמים סוחבים את המגלשיים של הילדים ולפעמים סוחבים גם את המגלשיים וגם את הילדים עצמם… בקיצור, מזיעים. כדי להפוך את חוויית הספורט בקור לנעימה יותר אנחנו ממליצים לאמץ את עקרון 'שלוש השכבות'. 

3 שכבות, 3 תכונות, פי 3 נוחות

עקרון 'שלוש השכבות' מבוסס על רעיון פשוט: מים מעבירים חום פי 30 מהר יותר מאוויר. כתוצאה מכך, עור רטוב מתקרר פי 30 מהר יותר לעומת עור יבש. כדי לשמור על חום הגוף בתנאי קור קיצוניים עליכם, בראש ובראשונה, להישאר יבשים.

שכבה מספר 1 - שכבת הבסיס

שכבת בסיס טובה מסייעת בהרחקת לחות מעל העור וכך שומרת עליו יבש וחם. שכבה זאת צריכה להיות צמודה ככל האפשר לעור כדי לנדף את הזיעה החוצה במהירות האפשרית; בד איכותי סופג את הלחות ואז מפנה את הבמה לחום הגוף, שהופך אותה לאדים ומנדף אותה החוצה כך שאתם נשארים יבשים וחמים.
כדי להשיג נוחות מרבית, אנחנו ממליצים ללבוש שכבת בסיס איכותית גם מתחת למכנסי הסקי שלכם.

שכבה מספר 2 - שכבת ביניים

תפקידה העיקרי של שכבת הביניים הוא לשמור על האוויר סביב הגוף חם, אך גם לנדף לחות כדי שאתם תישארו יבשים, ולכן השכבה הזאת צריכה להיות עשויה מבד נושם. רצוי שלא תהיה אטומה למים משום שהאדים המיוצרים על ידי הגוף צריכים לעבור דרכה ולהגיע לשכבה החיצונית.

שכבה מספר 3 - מעיל סקי

השכבה העליונה שלכם צריכה להיות אטומה למים כדי להגן עליכם מפני גורמים חיצוניים (רוח, מים, שלג), אבל יש לה גם תפקיד חשוב נוסף: לנדף את הלחות החוצה באמצעות בדים נושמים אבל אטומים למים. בקיצור: לחות מהגוף -  החוצה, לחות מהחוץ - אין כניסה!

להגן על הקצוות

הראש, הידיים וכפות הרגליים מרוחקים ממרכז הגוף שלנו וזרימת הדם אליהם פחותה יחסית. מסיבה זו אנו נוטים לסבול מקור באיברים אלו יותר ממרכז הגוף וחשוב מאוד לוודא שהם מוגנים היטב. לשם כך, הצטיידו בגרבי סקי איכותיים, כפפות מחממות, מסכת סקי, קסדת סקי עם בטנה וכובע צמר להפסקות בין גלישות.

לסיכום, עקרון "שלוש השכבות": נידוף, נידוף ועוד נידוף (עם קצת חסינות למים ולרוח מבחוץ). עכשיו שאתם מכירים את השיטה המנצחת שלנו לגלישה נוחה אתם יכולים להתחיל לארגן לעצמכם את חופשת הסקי המושלמת (ואל תשכחו בכל זאת להשאיר זמן בסוף הגלישה לאייריש קופי הזה…).

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר