Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור גלשן סאפ: המדריך המלא

בקטגוריה: ספורט ימי

המדריך לבחירת משוטים גלשן סאפ

ממש כמו הים, גם מבחר המשוטים לגלשן עמידה (גלשן סאפ, קיצור של stand-up paddle) הוא גדול, וממש כמו ניווט בלב ים, גם כשעומדים לקנות את המשוט הראשון שלכם קל ללכת לאיבוד. האם תגלשו על גלשן הסאפ לעיתים רחוקות או באופן קבוע? האם תרצו משוט הניתן לפירוק או להתאמה? אנחנו נעזור לכם לשאול את השאלות הנכונות כדי שתוכלו לבחור במשוט הנכון עבורכם.




1. בחרו את משוט הסאפ המתאים לרמת המיומנות שלכם

אם אתם מתחילים, מומלץ לבחור משוט העשוי אלומיניום - כאשר רק מתחילים לגלוש נופלים על המשוט לעתים קרובות או לוחצים עליו חזק מדי. אלומיניום הוא חומר חזק שיכול לעמוד בפיספוסים של גולש מתחיל. משוט אלומיניום הוא גם זול יותר בהשוואה למשוטים מחומרים אחרים.

אם אתם גולשים באופן קבוע כדאי לכם לחפש משוט קל משקל, שיהיה לכם קל להשתמש בו לאורך זמן ממושך יותר. דגמים העשויים מקרבון ופיברגלס הם קלי משקל וקל להשתמש בלהבים  שלהם, כלומר, (אפשר לנווט באמצעותם בקלות, כמו עם משוטי אלומיניום, אך הם לא מחייבים יכולת טכנית גבוהה כדי לשלוט בהם.

משוטים העשויים 100% קרבון הם אפילו קלים יותר, אך הם גם שבירים יותר (יש להגן עליהם מפני מכות, לכן כדאי להצטייד בתיק נשיאה למשוט). הם נחשבים למקצועיים יותר כי הלהב מעוצב במטרה להעניק לכם יותר כוח בזמן החתירה - על חשבון נוחות ויציבות.

2. משוט קבוע, משוט הניתן להתאמה או משוט מתפרק?

שלושת הסוגים העיקריים של משוטים הם משוטים קבועים, משוטים הניתנים להתאמה ומשוטים שאפשר לפרק.

משוט קבוע יש לבחור בקפידה כדי להבטיח שהמידה מתאימה לגודל של הגולש. עיצובו של המשוט הקבוע פשוט יותר לעומת משוט מתכוונן והוא מתאים לגובה מסוים ולכן לא ניתן להעברה לגולשים בגבהים אחרים. משוט כזה הוא קל-משקל לעומת משוט מתכוונן העשוי מאותו החומר.

המשוט המתכוונן יכול לשמש את כל המשפחה (או חברים מזדמנים שרוצים לתפוס סיבוב על הסאפ שלכם) משום שאפשר להתאימו לגובהם של אנשים שונים. משוט כזה גם מאפשר לעבור מפעילות אחת לשנייה: לקצר אותו כדי לגלוש על הגלים (קומפקטי יותר) ולהאריך אותו כדי לחתור במהירות גדולה יותר.

משוט מתפרק הוא לרוב משוט מתכוונן הניתן גם לפירוק: שני החלקים מהם הוא מורכב ניתנים להפרדה כך לשאת אותו בקלות בתיק נשיאה לסאפ. תכונה זו מאפשרת לשנע אותו ולאחסן אותו בצורה קלה יותר. הוא שוקל מעט יותר ממשוט מתכוונן רגיל. 

לסיכום, כדי להנות מהגלישה בגלשן סאפ אתם זקוקים לשלושה דברים:
1. גלשן סאפ טוב
2. משוט מעולה המתאים לצרכים ולנסיון שלכם

3. שאלי השמש והים יהיו לצידכם

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר