Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור אוהל משפחתי - המדריך המקיף

בקטגוריה: טיולים

משפחה לא בוחרים, אבל אוהל משפחתי - כן!

"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו", כתב לב טולסטוי. מה שהוא לא כתב היה שכל המשפחות המאושרות מאושרות בגלל שהן יוצאות לקמפינג :) בואו נשים את זה על השולחן: קמפינג הוא הבילוי המשפחתי המושלם; הילדים משתוללים בנחל הקרוב, מטפסים על עצים או בונים "אוהל ילדים" מענפים ועלים בעוד המבוגרים רודפים אחריהם בניסיון נואש למרוח עליהם תכשיר דוחה יתושים ולחבוש להם כובע. וכל הטוב הזה רק נהיה טוב יותר ברגע שיש לכם אוהל קמפינג משפחתי מתאים.

יש כל כך הרבה סוגים של אוהלים לקמפינג משפחתי, עד שלפעמים אתם מרגישים מבולבלים ומוצפים. אוהל משפחתי טוב צריך להיות עמיד לאורך זמן ועשוי היטב כדי שיוכל לעמוד בשימוש בתנאים מאתגרים (ובילדים מאתגרים…). הוא גם צריך להיות נוח, מתאים לשימוש מגוון וכיף ללינה. אז איך בוחרים? בשביל זה אנחנו פה.


עמידות

אחד הפרמטרים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון הוא מידת העמידות של האוהל. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא למצוא את עצמכם חשופים לחסדי השמיים כי האוהל שלכם לא היה מספיק חזק לעמוד בגשם או ברוח. עמידות חשובה במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים - ממש כמו העצבים שלכם, גם האוהל שלכם צריך להיות עמיד בשחיקה המתמשכת שילדים פעלתניים עשויים לגרום. הרוכסנים והתפרים צריכים להיות חזקים ועמידים כדי שלא תמצאו את עצמכם תקועים בחוץ או בפנים.

סגנון האוהל

ישנם שני סגנונות של אוהלי קמפינג משפחתיים: אוהלי איגלו ואוהלי מנהרה. לאוהלי איגלו יש דפנות משופעות המתחברות למעלה. הם עמידים במזג אוויר קשה אבל יש בהם פחות שטח מגורים לעומת אוהלים אחרים. אוהלי מנהרה מציעים מרחב מחייה מרווח יותר, עם דלתות פתיחה גדולות בחזית להכנסת אור בשפע.

מידות האוהל

לינה בשטח, הנוחות היא פרמטר חשוב שיכול להשפיע על ההנאה מהטיול כולו. חשוב לוודא שהאוהל יכול להכיל את כל המשפחה בנוחות, למקרה שמזג האוויר יאלץ אתכם להישאר יחד בתוך האוהל לפרקי זמן ארוכים. בחלק מהאוהלים יש שני חדרים המאפשרים קצת פרטיות. אוהלים גדולים הם מושלמים לקמפינג משפחתי משום שהם מרווחים מאוד ויש בהם מקום למשפחה ולציוד. החסרון שלהם הוא שהם נוטים להיות כבדים, מסורבלים וקשים להרכבה, כך שאם אתם מתכננים טיול עם הליכה רבה יתכן שתאלצו להתפשר מעט על הספייס למשפחה ולבחור באוהל קטן יחסית אך קל לנשיאה.

התווית של רוב האוהלים מציינים את כמות האנשים המומלצת לשינה בהם, אבל אין תקן מדויק למספר האנשים הנכנסים במטראז' מסויים כך שהמידע על התווית עלול להיות מטעה. אתם יכולים להניח שמספר האנשים המצויין על התווית הוא מספר האנשים הנכנס באוהל בצפיפות רבה. אם אתם חושבים שתרצו לישון בצורה מרווחת יותר בחרו אוהל שמתאים לבן אדם אחד יותר ממספר המטיילים בפועל.

מפרט האוהל

תמיד חלמתם על בית צמוד קרקע עם מרפסת ונוף לים? עכשיו יש לכם הזדמנות להגשים את החלום… ;) יש אוהלים משפחתיים אשר בהם חדרים נפרדים, עם או בלי קירות הפרדה הניתנים להסרה. ייתכן שתרצו לבחור באוהל עם חדר נפרד לילדים, כדי שהם יוכלו ללכת לישון מוקדם יותר ואתם תוכלו להנות מכוס יין מול הלילה בלי לחשוש שתפריעו להם כשתכנסו לאוהל לישון. אם יש לכם ילדים בוגרים, הם יכולים ליהנות מהפרטיות שחדר נפרד מעניק להם.

חלק מהאוהלים כוללים מבואות; אזורים מקורים או סגורים למחצה שהם המקום המושלם לאחסן ציוד רטוב שאתם לא רוצים להכניס לאוהל.הקירוי גם מספק הגנה מפני השמש והגשם ויכול אף לשמש כחלל מגורים נוסף, אם מזג האוויר מאפשר זאת (ביי ביי תקרה, שלום כוכבים!).

מספר הדלתות

אולי זה נשמע קצת מוזר, אבל מספר הדלתות באוהל שלכם הוא נתון חשוב; עליכם לקחת בחשבון איך תיכנסו מהאוהל ותצאו ממנו. משפחות עם ילדים קטנים יעדיפו אוהל עם כניסה יחידה, כדי שיוכלו לוודא שכולם נמצאים בפנים, אבל משפחות שבהן ילדים בגילים שונים אולי יעדיפו אוהל עם מספר דלתות שיאפשר לכל אחד לצאת ולהיכנס בלי שיהיה צורך לטפס מעל בני משפחה ישנים.

קלות הרכבה

אוהלים משפחתיים דורשים לרוב שני מבוגרים להרכבתם, אבל מה אם יש רק מבוגר אחד? עליכם לוודא שדרישות ההרכבה והפירוק מתאימות לצרכים שלכם; לפעמים יהיה קל יותר לבחור שני אוהלים קטנים יותר במקום אוהל אחד גדול.

כמובן, אל תשכחו לנסות להרכיב את האוהל בבית לפני שאתם יוצאים לטיול הראשון. זה מאוד מלחיץ לנסות להרכיב את האוהל בפעם הראשונה, כשבחוץ משתוללת סופה ואתם אחרי יום שלם של הליכה או נהיגה לאתר הקמפינג!

האוהל ועונות השנה

אם אתם אוהבים לטייל בתוואי שטח מגוונים אתם צריכים אוהל המסוגל לעמוד במגוון תנאים. לאוהלים שונים יש תכונות שונות: חלקם עמידים במים, חלקם עמידים ברוח (וחלקם בשניהם). אוהלים עם מבואה יכולים לסייע בהגנה מפני השמש או הגשם.

שלושת הקטגוריות העיקריות הן: אוהל ל-3 עונות, אוהל ל-4-3 עונות ואוהל ל-4 עונות.

  • 3 עונות: קל משקל, מחסה זה מיועד למזג אוויר מתון. הוא בנוי מיריעות רשת רבות המאפשרות לאוויר לזרום בחופשיות. החסרון: לרוב, אוהלים אלה אינם עמידים ברוחות חזקות או במזג אוויר חורפי.

  • 3-4 עונות: אוהלים המיועדים לשימוש במהלך כל השנה. הם משלבים אוורור, עמידות ושמירה על חום. יש להם פחות מוטות לעומת אוהלי 3 עונות ולכן הם עמידים יותר בתנאי סופה.

  • 4 עונות: אוהלים המיועדים לטיפוס הרים. יהם מורכבים ממספר גדול של מוטות והם עשויים מבד חזק יותר. בדרך כלל אין להם יותר מדי יריעות רשת, כך שהם לא כל כך נוחים במזג אוויר חם יותר.

תכונות נוספות

  • גובה: מתלבשים בעמידה או שיכולים גם להתלבש בישיבה/שכיבה? אם אתם חייבים לעשות את "ריקוד הג'ינס" בכל פעם שאתם מתלבשים אולי כדאי לבחור באוהל שבו אתם יכולים לעמוד…

  • אורך: עליכם לוודא שהאוהל מספיק ארוך כך שיתאים לבן אדם הגבוה ביותר במשפחה. אם אתם שוקלים להחזיק את הציוד בתוך האוהל, כדאי לקחת בחשבון שטח נוסף, כלומר, אוהל ארוך יותר.

  • מוטות: באופן כללי, מספר גדול של מוטות הופך את ההרכבה למסובכת יותר. קל יותר לתפעל מוטות שמתחברים ליתדות לעומת מוטות המתחברים דרך שרוולים.

  • יריעת גשם: בחרו את יריעת הגשם על פי מזג האוויר שאתם מניחים שיהיה לכם במהלך הטיול. יריעות גשם לגג הן נהדרות לתצפיות, אבל כיסוי מלא יספק הגנה טובה יותר.

  • חומרים: אוהלים בעלי דנייר גבוה יותר הם עמידים יותר לעומת בדים עם מספר דנייר נמוך. תפרים מחוזקים ורצפה בעלת דנייר גבוה יותר יסייעו גם הם למנוע נזילות וטפטופים מעצבנים.

  • לולאות וכיסים: הישארו מאורגנים בעזרת כיסים ולולאות לתליית פנסים.

  • יריעת רצפה: את יריעת הרצפה פורסים מתחת לרצפת האוהל כדי להגן על התחתית שלו. זאת השקעה טובה שתאפשר לכם לשמור על האוהל שלכם לאורך זמן.

נו, אז מתי יוצאים…? :)

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר