Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

כללי רכיבה בטוחה על אופניים שאתם חייבים להכיר

בקטגוריה: אופניים

כללי רכיבה על אופניים שאתם חייבים להכיר

אי אפשר שלא לשים לב - בשנים האחרונות כבישים עירוניים ושבילי האופניים מתמלאים ברוכבים מכל הגילאים. למה? יותר ויותר אנשים מגלים את רכיבת האופניים מחדש ונהנים ממנה בכל הדרכים האפשריות: אמצעי נוח להגיע לעבודה, פעילות ספורט בריאה, בילוי משפחתי בשעות הפנאי. הרכיבה זמינה לכולם ולא דורשת מיומנות גבוהה - כולנו זוכרים את התנועות הבסיסיות מגיל צעיר. כמו כן, הרשויות המקומיות מעוניינות לעודד רכיבה על אופניים כחלופה ירוקה לתחבורה הציבורית, ולצד הקמת עמדות של השכרת אופניים, סוללות שבילי אופניים חדשים מידי שנה - נראה שרכיבה בפארק היא המועדפות על רוב הישראלים. 

בין אם מדובר בשיקולים של דאגה לסביבה או הרצון לבלות יותר זמן עם הילדים באוויר הפתוח, לפני שאתם עולים על האופניים בפעם הראשונה, חשוב מאוד להכיר כמה כללים בסיסיים לרכיבת אופניים עירונית.

רחיבה על אופניים

חבשו קסדה

לפי חוק קסדה לאופניים הישראלי, אם אתם רוכבים על אופניים רגילים, אתם לא מחוייבים לחבוש קסדה בעת רכיבה על הכבישים העירוניים, להבדיל מרוכבי אופניים חשמליים. בכל מקרה, תמיד מומלץ לחבוש קסדה גם ברכיבה על שבילי האופניים היעודיים. רכיבה על מדרכות אסורה בהחלט. קסדה היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להגן את עצמכם מפני חבלות ראש קלות וקשות כאחת. אתם מוזמנים להיכנס למדריך שלנו איך לבחור קסדה לאופניים.

הדליקו פנסים בחשיכה

רוכבי אופניים חשמליים מחוייבים לפי החוק הישראלי להדליק פנסים בשעות החשיכה. פנס עם אור לבן בחזית, פנס עם אור אדום מאחור, בנוסף למחזירי האור הצהובים על הדוושות - אלה דרישות הסף של חוק אופניים חשמליים בישראל. אמנם אופניים רגילים מצוידים במחזירי אורות אבל תמיד מומלץ להצטייד בפנסים לאופניים להגברת הנראות והבטיחות. גם בזכות לבוש זוהר ופסים מחזירי האור על הקסדה או שלדת האופניים שלכם, משתמשי הדרך לא יוכלו להתעלם מהנוכחות שלכם על הכביש או שביל אופניים ייעודי.

אל תשתמשו בטלפון נייד בזמן רכיבה

בדיוק כמו כלי רכב ממונעים, רוכבי אופניים מכל סוג אינם רשאים להשתמש בטלפון נייד בזמן הרכיבה, וגם לא באוזניות. מותר לתלות טלפון על הכידון כשהאופניים כבויים או עומדים, אבל החוק אוסר להשתמש בטלפון בפועל בזמן הרכיבה.

צייתו לכל תמרורי התנועה

אם חשבתם שחוקי התנועה לא חלים על רוכבי האופניים החשמליים והרגילים, אתם לא לבד - זאת טעות נפוצה מאוד. כמשתמשי דרך, עליכם להקפיד על רכיבה נכונה על אופניים ולכבד את כל רמזורי התנועה ושילוט ייעודי לאופניים, כגון תמרורי עצור ותמרורי מעבר חצייה. כך תימנעו מדוחות מיותרים ותשמרו על עצמכם לאורך כל הנסיעה, במיוחד אם אתם רוכבים יחד עם הילדים.

רכבו בכיוון התנועה

בעת רכיבה על אופניים בכבישים עירוניים, חובה לרכב בכיוון התנועה, ולהיצמד ככל הניתן לצד הימני של הכביש. זה לא רק מבטיח תנועה חלקה של רכבים, אלא גם מונע התנגשות של רוכבי האופניים שנוסעים בכיוונים השונים, והתנגשות בהולכי רגל שחוצים את הכביש. 

למען כל משתמשי הדרך, עדיף לקחת מסלול ארוך יותר במידת הצורך, מאשר לרכב נגד כיוון התנועה.

רכבו בשורה אחת בכבישים חד-סיטריים

בעוד שרכיבה לצד רוכב אופניים אחר מותרת לפי החוק הישראלי, בכבישים חד-סיטריים, רוכבי האופניים מחוייבים לרכב בשורה אחת.זה תקף גם אם אתם רוכבים בנתיב התחבורה הציבורית הממוקם בצידו הימני של הכביש. זה מאפשר למשתמשי דרך אחרים כמו מכוניות, אוטובוסים ואופנועים לעקוף אתכם בבטחה תוך שמירה על מרווח בטוח.

צאו לדרך ותיהנו מהרכיבה!

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר