Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

מדריך: איך לבחור קסדה לאופניים?

בקטגוריה: אופניים

איך בוחרים את הקסדה המתאימה לרכיבה על אופניים?

בזמן הרכיבה חובה לחבוש קסדה. זהו. נקודה. אין תירוצים. על הבטיחות שלכם לא מתפשרים! העובדה הזו נכונה במיוחד עבור הרוכבים על אופני הרים, שמתמודדים עם תוואי שטח מאתגר ולא אחיד. אנחנו ממליצים לבחור קסדת רכיבה על פי שני קריטריונים: אופן השימוש וגודל הראש.

בחירת קסדה על פי אופן השימוש

אז איפה אתם אוהבים לרכוב? בעיר, בטבע, בתנאי שטח מאתגרים או בכביש? זה מעניין אותנו כי לכל סוג רכיבה מתאימה קסדה בעלת מאפיינים שונים. 

קסדות לרכיבה עירונית או היברידית:  את הקסדה הזאת אפשר לאחסן בתוך סל או לתלות על כידון האופניים. קסדות רבות לרכיבה עירונית או היברידית עשויות מפולימר סינתטי מסוג אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן (ABS), שזה שם ממש ארוך ומסובך לפלסטיק חזק ועמיד. החוזק של החומר יגן עליכם בזמן נפילה (חלילה!), ועמידותו תאפשר לכם לחרוש על הקסדה מבל לחשוש מהתבלות מהירה. סביבה עירונית היא מלאה בתנועה, התרחשויות, רכבים צופרים ורוכבי אופניים אחרים ולכן חשוב מאוד לראות ולהראות: חשוב לדעת שחלק מהקסדות שלנו מאפשרות חיבור של ערכת תאורה קטנה מדגם VIOO, המאפשרת לכם לבלוט יותר בזמן הרכיבה.

קסדות לרכיבה על הכביש צריכות להיות קלות משקל, מאווררות היטב ומתאימות בדיוק לראש. הקסדות הטובות ביותר הן אלה שמציעות את האיזון המיטבי בין שלושת הקריטריונים האלה. חשוב לבדוק את מספר פתחי האוורור וגם את מיקומם.

קסדות לילדים יתאימו לילדים עד גיל 9 בערך; החל מגיל 10, ילדים צריכים לחבוש קסדות למבוגרים. קסדות לרכיבה על אופני ילדים עד גיל 3 הן קטנות יותר וקצרות בעורף כדי שיתאימו למושבי ילדים הגבוהים. קסדות אלה מתאימות גם לשימוש בעת רכיבה על אופני איזון. בין הגילאי 9-3, קסדות המיועדות לילדים דומות מאוד לאלה של המבוגרים. מומלץ להצטייד בקסדה בעלת גלגלת כוונון בצד האחורי כדי שתוכלו להתאימה באופן מיטבי לראש ילדיכם.

קסדות לאופני הרים דומות ברובן לקסדות המיועדות לרכיבת כביש, אבל לשטח חוקים משלו ובפני רוכב השטח עומדות סכנות שונות מאלו העומדות בפני הרוכבים האחרים; קסדות לרכיבת שטח צריכות לכסות את הראש כולו ורצוי שיהיו לה גם משקפי מגן כדי להגן עליכם מהצלפת ענפים כואבת או משפריצים מבאסים של בוץ לפנים. כמובן, שקסדה כזו תגן עליכם גם בעת נפילה (חמסה!). רק שתדעו שהסיכוי לאיבוד שיווי המשקל ולנפילה עולה בזמן רכיבת שטח ולכן אנחנו חוזרים: תחבשו קסדה בכל רכיבה על אופניים (מכל סוג) - היא יכולה להציל חיים! 

גודל הראש

על מידת הקסדה להתאים לראשכם או ראש ילדיכם כדי להבטיח נוחות והגנה יעילה במקרה של תאונה. אין כאן משהו מסובך במיוחד: אתם פשוט צריכים למדוד את היקף הראש לפני רכישת הקסדה. לכל אחד ראש שונה ולפעמים המידה משתנה (כן, גם אצל מבוגרים). ותמיד הקפידו למדוד את הקסדה בטרם רכישתה! צורת הקסדה (מוארכת, עגולה יותר וכו') תשפיע על הנוחות שלכם. לכן, אם קסדה מסוימת מתאימה יותר לעומת אחרות, עדיף לבחור אותה, גם אם זה דגם שלא בדיוק מתאים לסוג הפעילות שבה אתם עוסקים.

התאמה התאימו את הקסדה בצורה נכונה. כך יהיה לכם נוח יותר. אם אתם רוצים שהקסדה תתאים בדיוק, השתמשו בגלגלת הכוונון שנמצאת בחלק האחורי של הקסדה (אם בדגם שלכם יש גלגלת כזאת).

האבזמים עליכם גם לחשוב על האבזמים (על רצועות הצוואר) כשהם מכווננים היטב, האבזמים ימנעו את תזוזת הקסדה

מידה סביר להניח שבחנות הרכיבה תמצאו סרט מדידה. אם אין, מדדו את היקף הראש שלכם או של ילדיכם בבית, בעזרת סרט מדידה גמיש. המדידה תעזור לכם לדעת האם עליכם לבחור קסדה במידה קטנה (S), בינונית (M) או גדולה (L).

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר