Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

הפריטים שישפרו את חווית רכיבת האופניים שלכם

בקטגוריה: אופניים

ציוד לאופניים שישפר את חוויית הרכיבה שלכם.

המוצרים לאופניים הבאים יבטיחו לכם רכיבה נוחה - תודו לנו אחר כך!

לרכב או לרכוב על אופניים? את התשובה נגלה לכם בהמשך, אבל לפני הכל אנחנו רוצים לספר לכם עוד על הספורט המדהים הזה: הוא מחזק חלק ניכר מהשרירים בגוף ומפתח את הסיבולת ואת חוש ההתמצאות במרחב. רכיבה על אופניים ממשיכה לצבור פופולריות בקרב חובבי הספורט ואנחנו רוצים לחלוק איתכם את הטיפים המנצחים לרכיבה מוצלחת ונוחה. בנוסף, נגלה לכם מה הציוד רכיבה לאופניים שישפר את החוויה שלכם!

מושבים

בואו נדבר על זה רגע: רבים חוששים מרכיבה על אופניים משום שהם חוששים מישבן כואב. זה לא חשש מופרך, משום שבזמן הרכיבה, נקודת המגע העיקרית ביניכם לבין האופניים היא הישבן ועליו מונח רוב המשקל שלכם ולכן חשוב להתייחס אליו בכבוד ולשמור על נוחותו.

מושבי ג'ל או מושבים מרופדים אחרים הם פתרון נוח ופשוט יחסית; מדובר במושבים הממולאים בחומר דמוי-ג'ל - חומר רך אך חזק - או במושבים המרופדים בסוג אחר של ריפוד. מחקרים הוכיחו כי יש בכוחם של מושבי ג'ל להפחית את הכאב ואת תחושת הנימול מהם סובלים רוכבים רבים.

גריפים לידיות

החלק הנוסף בגוף שעליו מופעל לחץ בזמן הרכיבה הן הזרועות וכפות הידיים המונחות על ידיות האופניים ועליהן נשען משקל הגוף העליון. זוהי נקודת המגע השנייה בחשיבותה אחרי המושב וגם לה חשוב להעניק את הכבוד הראוי. 

גריפים לידיות מגיעים במגוון מידות, צורות כדי להתאים לדרישות ולהעדפות השונות של כל רוכב, כמו גם לצורת כף היד שלהם. רוב הגריפים עגולים בצורתם, אך יש גם גריפים בכמה צורות חדשניות, כמו הגריפים הארגונומיים המצוידים באזור רחב ושטוח להנחת כף היד. עיצוב זה מפזר את המשקל בצורה אחידה יותר ומפחית לחץ מהעצבים הרגישים של כף היד במהלך רכיבות ארוכות.

מים

כמו בכל ספורט אחר, צריכת נוזלים היא חיונית לנוחות הרוכב ולבטיחותו. וכמו בכל ספורט אחר, גם בזמן רכיבה על אופניים אתם נמצאים בתנועה רציפה וזקוקים לגישה נוחה לבקבוק המים שלכם.

אנו ממליצים תמיד לחבר מחזיק בקבוק לאופניים שלכם. בחרו במחזיק בקבוק המאפשר גישה נוחה ושליפה מהירה של הבקבוק כדי שלא תצטרכו לעצור בצד בזמן הרכיבה (דבר שעלול לסכן אתכם אם אתם רוכבים בכביש או בשביל בו יש תנועת מכוניות).

גם הבקבוק עצמו חשוב לנוחותכם ולזרימת האימון שלכם; תצטרכו גם בקבוק מתאים לאופניים אשר הקיבולת שלו נעה לרוב בין 500 מ"ל ל-800 מ"ל. חשוב לוודא כי קל לפתוח את הבקבוק באמצעות הפה ולשתות ממנו ביד אחת - אחרת תצטרכו לעצור, וכבר סיכמנו שזה גם מסוכן וגם פוגע ברציפות האימון שלכם. טיפ של אלופים: ודאו שמתלה הבקבוק שלכם מתאים לבקבוק עצמו - זה נשמע מובן מאליו אבל תתפלאו כמה שוכחים לבדוק את ההתאמה לפני רכישת הפריטים.

גישה לסמארטפון

רוכבים רבים אוהבים להשתמש באפליקציות רכיבה המשמשות לניווט או למעקב אחר נתונים שונים (דופק, מהירות, מרחק וכדומה). אם גם אתם רוצים להשתמש באפליקציה ייעודית בזמן הרכיבה (ולא, אינסטגרם אינה נחשבת לאפליקציית רכיבה :) כדאי לדאוג לגישה קלה לסמארטפון בזמן הרכיבה.

מחזיק סמארטפון הוא אחד האביזרים לאופניים השימושי; הוא מאפשר לכם להעיף בו מבט לרגע ולהישאר בשליטה מלאה על האופניים. מחזיק סמארטפון ישחרר אתכם מהצורך לעצור בדרך כדי לדוג את הנייד מתחתית התיק שלכם או לדווש עם יד אחת בלבד על הכידון בזמן שאתם שולפים אותו מהכיס שלכם (בבקשה אל תעשו את זה, אתם מסתכנים באיבוד שליטה, נפילה ופציעה).

בכל אופן, אנחנו ממליצים בחום לא להתעסק בנייד יותר מידי בזמן הנהיגה ולא לגעת במסך בזמן רכיבה. אם אתם ממש חייבים להגיב על פוסט או לענות להודעה אנו ממליצים לעצור בצד במקום בטיחותי ורק אז לגעת בנייד.

אחסון ציוד על האופניים

חוץ מבקבוק המים והנייד כנראה שתזדקקו למקום לשאת פריטים נוספים כמו מפתחות, ארנק, קרם הגנה, חטיף אנרגיה ועוד. איזה מזל שעל האופניים יש מספר איזורים המתאימים היטב לקשירת תיקים שונים; הכידון, השלדה או מוט הכיסא.

תיקי כידון הם הנוחים ביותר לגישה, אך בגלל המיקום שלהם על חזית האופניים הם גם פחות אווירודינמיים. תיק כידון יתאים יותר לרכיבת פנאי בה המהירות היא משתנה פחות מרכזי.

תיקי שלדה נקשרים לצינור העליון של האופניים וממוקמים באיזור שבין רגלי הרוכב. עם קצת תרגול, תצליחו לגשת לתיק השלדה בעודכם יושבים על האופניים (לא בזמן הרכיבה, בבקשה).

תיקי אוכף הם אופציה קלאסית לאחסון פריטים קטנים כגון כלי תחזוקה שונים וערכות הטלאה. הם בדרך כלל נקשרים תחת הכיסא. מיקומו של תיק האוכף מחייב ירידה מהאופניים לצורך גישה לתיק, ולכן הם מתאימים לאחסון פריטים שאינם נמצאים בשימוש תכוף.

לאחסון פריטים קטנים במיוחד כמו מפתחות וחטיפים תוכלו להשתמש בפאוץ' קטן שאפשר לשאת באלכסון על איזור החזה (לא מסביב למותניים משום ששם הוא עלול להפריע ולהציק).

מתלה אחורי או מתלה לסל יכול גם להתאים לכם, במיוחד אם אתם מגיעים לעבודה על האופניים. כך תוכלו לדווש בנוחות בלי לשאת תיק על הכתפיים שלכם, שיכביד עליכם ועלול לגרום לכם לאבד את שיווי המשקל. 

אם אתם רוכבי פנאי ואתם מעדיפים גישה מהירה יותר בחרו בסל והוסיפו לו רשת כדי למנוע מפריטים לקפוץ החוצה בזמן הרכיבה.

זהו, סיפרנו לכם על אביזרי אופניים וציוד אופניים לשיפור הרכיבה שלכם. עכשיו אתם מצוידים ומוכנים לרכיבה! 

זוכרים מה שאלנו בתחילת המאמר; לרכב או לרכוב? אז הצורה הנכונה היא "לרכוב" :) מאחלים לכם רכיבה בטוחה ומהנה!

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר