Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

המדריך השלם לבחירת מזרן קמפינג

בקטגוריה: טיולים

איך בוחרים מזרן לקמפינג?

נוחות, בידוד ומשקל. מזרן איכותי יענה על כל הדרישות. במאמר הזה נספק את כל המידע הדרוש כדי שתוכלו לבחור את מזרן השינה המתאים ביותר לצרכים שלכם.

 

מזרן איכותי יבטיח שתשנו טוב תוך שהוא יספק לכם הן את הנוחות והן את הבידוד הדרושים. המזרנים מוצעים ב-3 דגמים: מזרן אוויר, מזרן מתנפח ומזרן בטכנולוגיית קצף תאים סגורים. הם נבדלים זה מזה מבחינת כושר הבידוד שלהם, משקלם, רמת הנוחות והגודל. הקפידו לבחור את המזרן המתאים על פי הפעילות שלכם — טיולים רגליים, קמפינג עם רכב או קמפינג בחורף.

 

מזרני אוויר

את המזרנים האלה צריך לנפח. קיימים דגמים מתקדמים המצוידים במשאבה מובנית. אך בדרך כלל אפשר לנפח אותם באמצעות הפה בתוך כמה דקות. מזרני אוויר הם קלילים במיוחד ומספקים מיטה נוחה יחד עם יכולת בידוד טובה מפני האדמה הקרה.

למזרני אוויר רמות דירוג שונות. יש מזרנים ל-3 עונות, אחרים מתאימים ל-4 עונות. האחרונים מספקים רמת בידוד טובה יותר, ומתאימים למזג אוויר קר. לרוב הם הפתרון האידאלי לשינה. אפשר לכוונן בקלות את רמת הנוקשות של המזרן על ידי שחרור אוויר וכך להתאים אותו בדיוק לנוחות הרצויה לכם.

אבל ליתרונות האלה יש מחיר, במיוחד כשמדובר במזרן קל משקל וקומפקטי. בגלל שהמזרן מתנפח, הוא רגיש יותר לניקובים או לקרעים. אז שימו לב אם אתם חולקים את האוהל עם חיית המחמד שלכם!

 

מזרן לניפוח עצמי

מזרן זה משלב בידוד בשיטת קצף תאים פתוחים ואוויר. מזרנים בניפוח עצמי מאוד נוחים לשינה. פתחו את השסתום. התא יתמלא באוויר באופן אוטומטי, בצורה מהירה ופשוטה. כאשר הוא לא בשימוש, אפשר לגלגל ולאחסן את המזרן בצורה נוחה וקומפקטית כך שלא יתפוס מקום רב בתרמיל שלכם.

הם מספקים שכבת אוויר ביניכם לבין הקרקע וכך מספקים בידוד מצוין. רמת הקשיחות שלהם ניתנת להתאמה כדי ליהנות מנוחות מרבית. פשוט שחררו את כמות האוויר לפי הצורך.

בדומה למזרני אוויר, גם המזרנים בניפוח עצמי רגישים לניקובים או לקרעים. שימו לב שאין בסביבה חפצים חדים או בעלי חיים.

 

מזרן בטכנולוגיית קצף תאים סגורים

מזרן השינה הבסיסי ביותר. הוא לא שוקל כלום כמעט והוא גם לא יקר. עם כיסי אוויר זעירים המשולבים בתוך הבד, הוא מבודד בצורה מפתיעה. אין צורך לנפח. אין חשש מפני ניקובים או חורים.

אפשר לגלגל את המזרן בקלות ולקשור אותו מחוץ לתרמיל לנשיאה נוחה. אבל, החיסרון הגדול הוא שהוא פחות נוח.

 

דרגות הבידוד של מזרני השינה

יכולת הבידוד של מזרני שינה מצוינת כפונקציה של ההתנגדות התרמית, המסומנת כערכי R. ככל שהערך גבוה יותר, כך רמת הבידוד שהוא מספק טובה יותר. הערכים נעים בין 1.0 ל-11.0.

ללילות החמים של הקיץ, דרגת הבידוד המומלצת למזרני השינה היא 3 או יותר. אבל, אם אתם סובלים מבעיות במחזור הדם או מקור, מומלץ לבחור מזרן בעל דרגת בידוד גבוהה יותר.

יש לציין שלא ניתן להשוות בין דרגות הבידוד של שקי שינה ושל מזרני השינה. אם בחרתם שק שינה בעל דרגת בידוד גבוהה לשימוש בעונת הקיץ, התוצאה תהיה שיהיה לכם חם מדי. זה לא נכון במקרה של מזרני שינה.

 

משקל מזרן השינה

אם אתם נוסעים ברכב, אז משקל המזרן אינו בעיה. אבל אם אתם מטיילים על אופניים או בהליכה, סביר להניח שמשקל המזרן יהווה גורם משמעותי וחייבים להתייחס אליו. לאנשים שחייבים להפחית במשקל שהם נושאים, מזרני מומיה או מזרנים צרים יותר יחסכו לכם גרמים טובים. אפשרות אחרת המומלצת לזוגות המטיילים עם תרמילי גב, היא לחלוק מזרן קל המיועד לשני אנשים.

איך בוחרים מזרן שיתאים לפעילות?

עכשיו שהבנתם את התאוריה, הגיע הזמן להחליט איזה מזרן מתאים לסוג הפעילות שלכם.

 

קמפינג ברכב

אם יצאתם לקמפינג ברכב, הגודל והמשקל הם לא בעיה. מזרני אוויר גדולים יותר יעניקו לכם מרווח רב יותר ביניכם לבין הקרקע וזו הבחירה המומלצת במקרה כזה.

טיול תרמילים

לתרמילאים שביניכם, המשקל הוא גורם משמעותי שמחייב התייחסות. בסופו של דבר, זה הנוחות שאתם מחפשים לעומת המשקל העודף שאתם מסוגלים לשאת. רוב רוכבי האופניים יעדיפו מזרן בניפוח עצמי קל משקל. זו הפשרה הטובה ביותר.

טיולים רגליים

למטיילים ברגל אשר מבלים ימים שלמים בין ההרים, מזרן בטכנולוגיית קצף תאים סגורים הוא לרוב הבחירה הטובה ביותר. אף אחד לא מעוניין לשאת משקל מיותר למעלה ולמטה, בעליות ובירידות מההרים, כך שכל גרם שנחסך הוא חשוב. לאנשים שרוצים לצמצם עד למינימום את המשקל שהם נושאים על הגב, אפשר גם לבחור מזרנים קצרים יותר. הם יעניקו תמיכה לפלג הגוף העליון ולליבה. הרגליים יכולות להישען על ערימת בגדים כדי להבטיח שגם הן יהיו מבודדות היטב.

קמפינג בעונת החורף

מחנאי החורף המתמודדים בגבורה עם טמפרטורות קיצוניות, זקוקים לפתרון אלגנטי יותר. ראשית, אם אתם ישנים על קרקע קפואה, חשוב במיוחד שתבחרו מזרן אוויר בעל דרגת בידוד גבוהה. בנוסף, אם המשקל אינו מהווה בעיה, אפשר להניח מזרן בטכנולוגיית קצף תאים סגורים מתחת למזרן האוויר לקבלת דרגת בידוד מוגברת.

לא משנה מהי הפעילות שבחרתם. היו בטוחים שב-Decathlon, יש לנו את המזרן המתאים בדיוק לכם. אצלנו תמצאו מבחר רחב של מזרוני שטחמסוגים שונים. לא חשוב מהם התנאים, שנת לילה טובה מובטחת לכם!

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר