Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

המדריך המלא לגודל של כדור הכדורגל

בקטגוריה: כדורגל

הכדור הוא עגול, אבל האם הוא גדול?



בחירת כדורגל בגודל הנכון - המדריך 

כדורגל, הספורט הפופולארי ביותר בעולם. רבים וטובים התמכרו לקסם של המשושים הלבנים-שחורים ואנשים בכל רחבי העולם בחרו במשחק הזה כפעילות הספורט המועדפת עליהם. גם אתם חובבי כדורגל? משחקים באדיקות עם החבר'ה בכל חמישי אחה"צ? עם איזו מידת כדורגל אתם משחקים? אה, לא ידעתם שכדורי רגל מגיעים בכמה מידות? בשביל זה אנחנו פה :)  

לאורך השנים שינה הכדורגל את המראה והפונקציונליות שלו.  במקור, לא היה הכדורגל הרבה יותר מכדור בד ממולא סמרטוטים, אבל עם השנים הוא השתכלל והתייפייף. למה? פשוט מאוד; הרמה והטכניקה השתפרו והיה צורך בכדור עם ביצועים טובים יותר. בקיצור, עברנו ממשחק נגד השבט השכן בכדור מאולתר וחצי-מתפרק למשחק בכדור משוכלל ומעוצב העומד בכל התקנים המחמירים של פיפ"א. 

כדורי רגל מגיעים במספר מידות שונות והופכים את  בחירת הכדור לצעד הראשון והמשמעותי במסע הכדורגל של כל שחקן. רבים אינם מודעים לצורך בבחירת המידה המתאימה ולכן משחקים עם כדור לא מתאים, אבל ממש כפי שלא תצפו שילד ישחק במדים במידה של רונאלדיניו וירגיש בהם בנוח, כך אי אפשר לצפות ממנו לשחק עם כדור במידה של רונאלדיניו. 

אבל בשביל זה אנחנו כאן :) שנתחיל? 

מידה 1

כדורגל במידה 1 נקרא "מיני-כדור" או "כדור מיני". והיא מתאימה לתרגול מיומנויות המשחק והשליטה בכדור לכל הגילאים. על פי טבלת המידות, היקף של כדור מסוג זה אינו עולה על 17 אינץ'. המטרה העיקרית של משחק עם כדור במידה 1 היא שיפור המיומנות; הוא לא כבד כלל וזהו יתרון לשחקנים מתחילים, כדורם במידה 1 הם לרוב גם הכדורים שמשמשים כמזכרות במשחקי כדורגל חשובים במיוחד.

מידה 2

כדור במידה 2 מתאים לעבודה על השליטה בכדור ואימון כפות הרגליים. היקפו של כדור במידה 2 הוא 22 אינץ' והוא שוקל 280 גרם. משקלו הקל של כדור במידה 2 הופך אותו למתאים במיוחד לילדים בגילים 6-3; ילדים מקבוצת גיל זו עלולים להיפצע אם הם בועטים בכדורים כבדים.

מידה 3

כדורגל במידה 3 הוא הכדור הקטן ביותר המשמש למשחקים רשמיים והוא מתאים במיוחד לילדים בני 6-9 הנמצאים בשלבים הראשונים של משחקים מקצועיים. כדורים במידה 3 הם בעלי היקף של 24 אינץ' והם שוקלים כ-340 גרם. למרות שהם בדרך כלל יקרים יותר מכדורי תרגול רגילים, כדורים האלה פותחו במטרה להעניק לשחקן שליטה אולטימטיבית ולאפשר ביצועים מקצועיים, נקיים ומדויקים.

מידה 4

כדור במידה 4 מתאים לילדים שגילם 9 עד 11. היקפו הוא 25 עד 26 אינץ' והוא שוקל כ-340 גרם. מכיוון שעוצמת הקפיצה של הכדור נמוכה יותר, הוא מתאים במיוחד למשחק על משטח קשה יותר, כמו משחק בבית על אריחים. גם במשחק הקטרגל, אשר מתרחש באולם, משחקים בכדורגל במידה 4.

מידה 5

כדורגל במידה 5 קיבל את טבילת האש שלו במונדיאל 1970, ומאז מידה 5 היא המידה הרשמית במשחקים בין-לאומיים של כל הליגות המקצועיות ברחבי העולם. היקפו של כדור במידה 5 הוא 27 עד 28 אינץ' והוא שוקל 400 גרם. מידה זו מתאימה לכל שחקן מגיל 12 ומעלה. מה כל כך טוב בכדור במידה 5? כדי לקבל תשובה לשאלה הזו אתם צריכים לשחק כדורגל עם כדורגל במידה 3 ואז לעבור לכדורגל במידה 5 - מיד תרגישו כמה קל לכדרר ולשלוט בכדור במידה 5.

לסיכום, כנראה שהגודל כן קובע ולכן התחנה הראשונה ברכישת כדורגל היא טבלת המידות. בעת בחירת כדור עליכם לקחת בחשבון את הגיל, רמת כישורי המשחק והמטרה. אם אתם שחקנים מתחילים, עדיף תמיד להתחיל עם הגודל הבסיסי המתאים לגילכם וברגע שתצברו כישורים ושליטה מספקת תוכלו להשתדרג לכדור במידה גדולה יותר.

אז נפגשים במגרש בחמישי בערב עם כל החבר'ה? :)

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר