Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור מזרן יוגה? כל הפרטים שכדאי להכיר

בקטגוריה: יוגה ופילאטיס

כיצד לבחור מזרן יוגה?

כשאתם מתחילים את שיעורי היוגה שלכם יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. אולי אחד מהחשובים מבינהם הוא מה שמתחת לרגליכם: המזרן.

כשמתחילים אימון יוגה, יש הרבה על מה לחשוב. איזה שיעור מתאים לכם? איזה מדריך מתאים לאישיות שלכם? איזה בגדים ללבוש? וכנראה החשובה מכול, איך בוחרים מזרן יוגה? במאמר זה נעבור על מזרני היוגה הרבים הקיימים, ונלמד כיצד לבחור את המזרן המתאים לאימון שלכם.

אז בואו נתחיל!

 

עובי ומשקל

מזרני יוגה מגיעים במגוון משקלים: מדקים וקלילים לצורך נסיעות ועד מזרנים כבדים של ¼ אינץ', העשויים להגיע למשקל של עד 7 ליברות. אם אינכם בטוח מה הכי טוב עבורכם, אנו מציעים מזרן בעובי ⅛ אינץ' – זהו עובי די סטנדרטי כשמדובר באימון חזק וזורם. יהיה לכם קשר יציב עם הרצפה, הנחוץ לתנוחות רבות. כמו כן, הם לא יתקפלו כמו מזרנים עבים יותר.

עם זאת, אם אתם טסים לאנשהו, תרצו מזרן דק המיועד לנשיאה. מזרנים אלה מתקפלים לגודל קטן יותר ממזרנים רגילים כמו זה שהוצע לעיל, כך תוכלו להכניס אותם בקלות לתא המטען. רק קחו בחשבון שתצטרכו לוותר על חלק מהנוחות הזו.

מומלץ לבחור מזרנים עבים יותר לשיקום או טיפול רפואי. מזרנים אלה נוחים בהרבה בתנוחות האמה ובתנוחות כריעה על הברכיים שלרוב הן חלק מאימונים איטיים ורגועים יותר. עם זאת, מזרנים עבים יותר קשים טובים לאיזון בזמן תנוחות עמידה.

חומרים ועמידות לאורך זמן

זה הגיוני, ונכון שמזרני יוגה עבים יותר מחזיקים מעמד יותר ממזרנים דקים. רק זכרו – מזרנים בכל עובי מחזיקים מעמד די הרבה זמן, כך שזה לא אמור להדאיג אתכם. כדאי לחשוב על החומר שממנו עשוי המזרן כשאתם מקבלים את ההחלטה שלכם.

החומר PVC מבוסס פלסטיק שממנו מייצרים מזרנים רבים. הוא עמיד, ניתן לניקוי ובעל אחיזה טובה. שימו לב שמזרנים מחומר זה אינם סופגים, כך שהם יכולים להיות חלקלקים מאוד אם הם נרטבים. הם גם מיוצרים ללא לטקס, לכן הוא יתאים למי שאלרגי ללטקס. אך הוא לא מתכלה בניגוד לאפשרויות אחרות.

החומר TPE או אלסטומר תרמופלסטי, הוא תערובת מעשה ידי אדם של פולימרים מגומי ומפלסטיק. מזרנים אלה בדרך כלל ידידותיים יותר לסביבה מאשר PVC וחלקם אף ניתנים למחזור מלא. קחו בחשבון שלרוב הם פחות עמידים מ-PVC, אך הם עדיין נהדרים במבחינת גמישות ומתיחה.

מזרנים אקולוגיים או מזרנים טבעיים עשויים מחומרים כמו גומי טבעי, כותנה ויוטה. בדרך כלל האחיזה שלהם ברצפה פחות חזקה, אבל הם מספקים הרבה מתיחה וגמישות לידיים ולרגליים. הם אינם עמידים במיוחד כמו PVC, אך הם שווים את זה, אם קיימת עדיפות לקיימות.

 

מחיר

זה לא נושא שנהוג לדבר עליו לעתים קרובות, אבל יוגה יכול להיות עסק די יקר. אם יש לכם תקציב שאתם חייבים לדבוק בו, תרצו לוודא שאתם מקבלים תמורה טובה עבור המזרן שלכם. עם זאת, אם אתם בוחרים לרכוש מזרן שאינו PVC בגודל רגיל, סביר להניח שתצטרכו לשלם קצת מעבר.

תכונות כמו טיפולים אנטי-מיקרוביאליים או עיצובים מגניבים אינן חשובות כמו החומר והעובי, ויכולות להוסיף למחיר המזרן שלך. אם אתה חדשים בעולם היוגה, אולי עדיף שתשארו עם מזרן קצת פחות יקר – אתם תמיד יכולים לשדרג!

שימוש

כמובן שסוג היוגה שאתם מתכוונים לעשות הוא גורם עצום בבחירת מזרן שמתאים לכם. מזרנים עם מרקם נהדרים ליוגה פעילה, כמו יוגת כוח או ביקראם. עם זאת, אם אתם מכוונים לאימוני יוגה בעוצמה נמוכה יותר, מזרני PVC או קצף נהדרים מבחינת נוחות ותמיכה.

לא משנה במה תבחרו, זכרו שתמיד קיימים עוד הרבה מזרנים אחרים אם הבחירה הראשונה שלכם אינה מושלמת לאימון שלכם.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר