Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

המדריך המקיף לבחירת מסכת צלילה

בקטגוריה: ספורט ימי

איך בוחרים מסכת צלילה?

מסכת הצלילה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בציוד הצלילה שלכם. אז איך בוחרים אותה?



קודם כל, בואו נדבר על איך אתם אוהבים לצלול - עם מיכל חמצן, עם שנורקל או צלילה חופשית? האם אתם מעדיפים מסכה עם זגוגית יחידה או כפולה? רצינו להראות לכם את המסכות השונות הקיימות כדי שתוכלו לבחור את המסכה המתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

איזו מסכה מתאימה לסוג הצלילה המועדף עליכם?

שנורקלינג: אם אתם מתכננים לשנרקל (כלומר, לצלול עם סנפירים, מסכה ושנורקל), בחרו מסכה בעלת שדה ראייה רחב שתאפשר לכם ליהנות עד תום מחוויית העולם התת-ימי!

צלילה חופשית או דיג בחנית: לדיג בחנית או לצלילה חופשית בחרו מסכה קטנה יותר המפחיתה את הסיכוי ל"מעיכה" או פצעי לחץ.

לסיכום, לצלילה עם מכל אנו ממליצים לבחור מסכה עם זגוגית אחת או זגוגית כפולה שאינה מכסה את האף. מסכה כזאת עוזרת להפחית לחץ בסיום הצלילה.

מסכת שנורקלינג

אתם אוהבים לשנרקל? מסכות Easybreath פותחו במיוחד על ידי מותג הבית שלנו Subea. הן מתאימות לשחייה ולצלילה הודות למבנה החדשני שלהן, המאפשר לכם לנשום גם דרך האף וגם דרך הפה. בנוסף, הזגוגית הגדולה של מסכות Easybreath מאפשר ראות מצוינת והוא גם מפחית היווצרות אדים, כך שתוכלו ליהנות מכל המראות הקסומים ולא תפספסו אף דג שיחלוף על פניכם. השימוש במסכה פשוט והנשימה דרכה נוחה מאוד הודות לשנורקל האטום למים, המבטיח שמים מלוחים לא יחדרו אליו ויעשו לכם איכסה בפה
מסכה לצלילה חופשית

קיים בשוק מבחר גדול של מסכות ייעודיות לצלילה חופשית. מסכות אלה הן בדרך כלל קטנות יותר, כדי לצמצם ככל הניתן אובדן אוויר, וכדי לצמצם את הסיכוי לפתח בארוטראומה של רקמות הפנים (נזק לרקמות הנגרם כתוצאה מהפרש הלחצים בין האוויר בתוך הגוף והאוויר או המים מחוץ לגוף.). רוב המסכות המיועדות לדיג בחנית ולצלילה חופשית מצוידות בשתי זגוגיות והן קטנות יותר כדי למנוע "בריחה" של אוויר במהלך הירידה. ישנן מסכות לדיג בחנית המכסות כמעט את כל אזור העיניים, כדי לאפשר לצוללן להתקרב ככל הניתן לבעלי החיים התת-ימיים הנוטים להיבהל בקלות. כתוצאה מכך, רוב המסכות המיועדות לדיג בחנית הן בצבע כהה או בצבעי "הסוואה" כדי שתוכלו "לשחק אותה דג" להשתלב היטב בסביבה התת-מימית.

מסכה לצלילה עם מיכל

מסכות המיועדות לצלילה עם מכלים מעוצבות תוך התאמה מיטבית סביב אזור האף, כדי לאפשר לצוללנים לבצע את תמרון ולסלבה (הידוע בשמו העממי "השוואת לחצים באוזניים") בצורה קלה ככל האפשר, תוך הבטחת ראות מצוינת מתחת למים.

 

למה כדאי לשים לב כשבוחרים מסכת צלילה?

- מעטפת העשויה מסיב בודד לעומת מעטפת העשויה מחומרים שונים (הנוטה להיות יותר גמישה ורכה).
- מעטפת צבעונית לעומת מעטפת שקופה (מעטפת שקופה מסייעת למי שנוטה לסבול מ"ראיית מנהרה" מתחת למים).
- זגוגית בודדת לעומת זגוגית כפולה: זגוגית בודדת מספקת ראות אחידה יותר. לעומת זאת, בעדשה כפולה אפשר להוסיף עדשות אופטיות, מה שהופך אותן לאידיאליות לאנשים הסובלים מבעיות ראייה. (אגב, קחו בחשהבון שסגנון המסיכה ומימדיה עלולים ישפיעו בצורה ניכרת על שדה הראייה שלכם)

מסכה צבעונית לעומת מסכה שחורה

מסכה בעלת מסגרת פלסטיק פנימית לעומת מסכה נטולת מסגרת: במסכה נטולת מסגרת, העדשות מחוברות ישירות לחצאית לקבלת מסכה קלה וחזקה יותר

רצועה העשויה מבד (מתאימה במיוחד לבעלי ולבעלות שיער ארוך) לעומת רצועה העשויה מחומר סיליקון (מתאימה במיוחד לבעלי ולבעלות שיער קצר או למי שחובשים כובעי שחייה)

 
לבחור את מסכת הצלילה המתאימה

ראות- העין האנושית לא מסוגלת לראות בבירור מתחת למים. מסכת הצלילה משמשת כמחסום בין העיניים שלכם למים המקיפים אתכם וממלאה את החלל באוויר כדי לאפשר ראות מיטבית.

בטיחות- המסכה צריכה להיות אטומה למניעת חדירה של מים, אחרת הראות עלולה להשתבש.

מניעת ערפל- לקבלת ראות מושלמת מתחת למים, יש לתחזק את המסכה בצורה נכונה. טיפול לקוי עלול לגרום לערפול עדשות המסכה ובכך לפגוע ביכולת שלכם לראות בבירור.

מידות- אם המסכה תהיה קטנה מדי, לא יהיה לכם נוח לעטות אותה. אם המסכה תהיה גדולה מדי, סביר להניח שמים יחדרו פנימה. לכן, בחירת גודל המסכה הוא שלב חשוב בבחירת ציוד הצלילה.

מסכות צלילה: לבחור את המידה הנכונה

כשאתם קונים את המסכה הראשונה שלכם, אנחנו ממליצים למדוד בחנות כמה מידות. זה יאפשר לכם לבדוק את המידות השונות של מסכות Easybreath לשנורקלינג. אז איך יודעים שמצאתם את המסכה המתאימה? בקלות: כשהמסכה על הפנים שלכם, אתם לא אמורים להרגיש שום מרווח בין הסנטר לחצאית הסיליקון של המסכה. המסכה צריכה להיות נוחה אך לא לוחצת מדי.

כשבוחרים מסכת צלילה מסורתית, הבדיקה הפשוטה ביותר תסייע לכם לוודא שבחרתם את המידה הנכונה:

1. הניחו את המסכה על הפנים (מבלי להדק את הרצועה)
2. שאפו דרך האף. המסכה אמורה להישאר מחוברת לפנים.
3. החזיקו את הנשימה למשך מספר שניות. אם המסכה לא מחליקה ולא זזה, היא במידה הנכונה.

לסיום, קשרו את רצועת המסכה. התאימו בעדינות, בלי למשוך חזק מדי וללא הפעלת לחץ, עד שהאוויר מתרוקן

כמעט סיימנו! כל מה שנותר לכם לעשות כעת הוא לבחור את הדגם הנוח ביותר שגם מאפשר ראות באיכות גבוהה מתחת למים.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר