Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

10 טיפים למשחק פינג פונג מנצח

בקטגוריה: טניס שולחן

10 טיפים קטלניים למשחק פינג פונג

בין אם אתם רק מתחילים את המסע שלכם בעולם טניס שולחן ובין אם אתם רוצים לשדרג את המשחק שלכם, ריכזנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר שיעזרו לכם להשיג ביצועים מנצחים!

במשרד, בבית או בפארק, קל להתחיל לשחק פינג פונג וגם להנות ממנו. עם זאת, לפתח את הכישורים הדרושים לטניס שולחן יכול להיות מאתגר, וקל ליפול להרגלים גרועים. כדי לעזור לכם להתקדם במשחק, הכנו רשימה של טיפים מועילים למשחק פינג פונג . החל משלבים קטנים עוד לפני שאתם מתחילים לשחק ועד לשיטות שיכולות לשפר את המשחק שלכם באופן כללי, מצאו כל מה שאתם צריכים ברשימה המפורטת שלנו.

טיפים לפינג פונג לפני המשחק

יש פתגם ישן שאומר "אם לא מתכוננים, נכשלים", וזה נכון גם במשחק הפינג פונג, אפילו אם משחקים רק בשביל הכיף. הנה הטיפים המובילים שלנו לתכנון טרום-משחקי:

השתמשו במטקה משלכם 

מספקות שכבת בידוד נוספת. שכבת האמצע יכולה להיות מורכבת מחולצת טי קלילה ונוחה בחלק העליון, או מסופטשל במקרים של מזג אוויר קר בצורה קיצונית. בהתחלה זה אולי נראה מיותר, אבל אם אתם רוצים לשפר את המשחק שלכם, ציוד משלכם בהחלט לא יזיק! אבל זה לא אומר סתם לתפוס כמה מטקות פנויות. כדאי להשקיע קצת מחשבה בבחירה הנכונה. בבחירת מטקות פינג פונג, הדבר הכי חשוב הוא התחושה. מומלץ להתחיל עם מטקה בינוני-מהיר, כמו ה- Pongori PPR 130. הוא ייתן לכם שליטה אופטימלית ויעזור להתמקד בפיתוח הטכניקה שלכם, ולא רק להסתמך על המטקה כדי להחזיר כדורים. הגומי הרך אך הדביק שלו ייתן לכם את הזדמנות טובה לשפר את ההחזרות של כדורי ספין. אין מה לחשוש מספינים אמיתיים בהתחלה. 

שמרו על עמדת מוכנות טובה

המשחק יהיה קל הרבה יותר, אם תלמדו לעמוד נכון. עמידה עם רגל ימין הרבה יותר קדימה מרגל שמאל בזמן חבטות אחוריות זה הרגל שיהיה קשה להיפטר ממנו. אתם עלולים להסתבך כשתרצו לעבור לחבטה הקדמית - הגוף לא יהיה ממוקם כמו שצריך ולא תוכלו לשחק בטכניקה נכונה.

דרך הרבה יותר טובה היא לעמוד עם הרגליים ברוחב הכתפיים (מקבילות לשולחן) או עם רגל ימין רק מעט מאחורי רגל שמאל. הדרך השנייה היא זו שרוב המקצוענים משחקים. העמדה הזו תאפשר לכם גם לשחק חבטות אחוריות חזקות וגם לעבור בנוחות לחבטות קדמיות חזקות.

לשחקנים המשחקים עם יד שמאל: אותו עיקרון חל גם עליכם, רק הפכו את מיקום הרגליים. כלומר, רגל שמאל צריכה להיות מעט מאחורי רגל ימין.

בנוסף, לא משנה איך אתם משחקים, אל תעמדו קרוב מדי לשולחן הפינג פונג (נסו מרחק של 30-50 ס"מ). אם הכדור ינחת עמוק, תוכלו להחזיר אותו. זה בסדר להתקרב אם מקבלים כדור קצר, אבל רק תקפידו לחזור שוב אחורה.

עקבו אחר המטקה של היריב

זה אולי קשה כשאתם רק בתחילת הדרך, אבל אם תשמרו על קשר עין עם המטקה של היריב שלכם כשהוא מגיש תוכלו להבין יותר איזה סוג חבטה הוא מתכנן לעשות. עדיין כדאי לבדוק כמה גבוה הוא זורק את הכדור באוויר כדי לקבל תחושה של תזמון, אבל אז להתמקד בחזרה במטקה, שכן שמירת קשר עין עם הכדור תעכב את זמן התגובה שלכם. 

אל תאחזו חזק מדי במטקה

תנועת המטקה שלכם אמורה להיות חופשית ככל האפשר, וזה לא יקרה אם אתם מחזיקים את המטקה חזק מדי. המשמעות היא שפרק כף היד והזרוע שלכם יהיו תפוסים, מה שיגביל את תנועת הזרוע. החבטות שלכם יהיו ככל הנראה מקוטעות וזה יקשה לעבור מחבטה קדמית לחבטה אחורית. אחיזה רופפת תייצר הרבה יותר סיבוב מפרק כף היד שלכם. זה גם אומר שתוכלו לשנות את זווית המטקה בקלות יותר, לשחק חבטות מהירות יותר ולנוע בחופשיות יותר לאורך המשחק.

טיפים לפינג פונג בזמן המשחק

עכשיו כשהמשחק זורם, הטיפים האלה יביאו לכם נקודות ניצחון תוך זמן קצר.

צעדו אל הכדור, אל תמתחו אחריו

רוצים להבטיח שההחזרות שלכם יהיו חזקות ?הכל קשור לרגליים. אם אתם מסתובבים בסיבוב רחב סביב עצמכם בזמן ההחזרות, החבטות שלכם יהיו חלשות משמעותית או שאתם עלולים אפילו להחמיץ כדור לחלוטין. כשהכדור הולך לצד, צעדו לעברו כדי לקחת, התמקמו בעמדתכם ואז חבטו את החבטה שלכם. כדאי תמיד להיות בעמדה הנכונה כדי להגיש כל אחת מהחבטות שלכם, אבל כמובן זה לא תמיד אפשרי. אבל אם תתמקדו בתנועת הרגליים שלכם, תהיו במקום הרבה יותר טוב גם במובן הסימבולי והמילולי.

אל תחבטו בכדור בחוזקה

אמנם זה באמת מספק לקבל נקודה עם סמאש ביד ימין, אבל אם אתם רק מתחילים, זוהי הדרך המהירה ביותר לפתח הרגלים רעים ובסופו של דבר לא לזכות בנקודות בכלל. תתחילו לאט, תתמקדו בטכניקה שלכם. ברגע שתרגישו בנוח ותרצו לחבוט חבטה חזקה, נסו לחבוט בכדור עם 70-80% מהכוח הפוטנציאלי שלכם במקום 100%. זה ייתן לחבטה הרבה יותר שליטה, מיקום ועקביות.

היזהרו ממטקה רפויה

למרות שאמרנו קודם שחשוב לא להחזיק את המטקה חזק מדי, חשוב גם לא ללכת רחוק מדי בכיוון ההפוך. אם תשחקו עם מטקה רפויה מדי, החבטות שלכם לא יגיעו לעקביות שאתם שואפים אליה. דרך טובה לקבל שליטה בראש המטקה היא עם זווית המטקה. לדוגמה, כשמגישים חבטה קדמית, הקפידו שהזווית של המטקה תישאר סגורה מעט לכל אורך הדרך. אם צורת המטקה תישאר עקבית, החבטה שלכם תישאר עקבית גם כן. דרך קלה להימנע מחבטות רפויות היא על ידי צביטה קלה של המטקה עם האגודל והאצבע המורה שלכם. זה יתן לכם יותר שליטה על זווית המטקה תוך שמירה על אחיזה נינוחה.

דעו איך לסובב כדור

זו לא המיומנות המועדפת שצריך לשפר, אבל בשלב מסויים הבנת הסיבוב הצדדי תשחק תפקיד חשוב במשחק שלכם. זה קורה כאשר הכדור נע משמאל לימין או להפך, והוא כמעט תמיד משולב עם סיבוב עליון (כאשר הכדור נע מנמוך לגבוה) או סיבוב אחורי (מגבוה לנמוך). מלבד סיבוב עליון, אלו הם דרכים שימושיות לשמור על ההחזרה שלכם נמוכה, לגרום לכדור לנתר פעמיים בצד של היריב ולהגביל את אפשרויות ההגשה של היריב.

בעת שהיריבים שלכם מסובבים את הכדור, חשוב איך אתם מסיטים את פני המטקה שלכם. עבור סיבוב עליון, הטו את פני המטקה כלפי מטה וצרו מגע עם הכדור ממש מעל המרכז שלכם. אם זה סיבוב אחורי, באופן לא מפתיע תעשו את ההפך, עם פני המטקה כלפי מעלה ופגיעה בכדור מתחת למרכז שלו. עבור סיבוב צד ימין ושמאל, הטו את פני המטקה לכיוון שבו אתם רוצים לחבוט בכדור והתחברו עם הצד הנגדי סביב הקו האמצעי שלו. כשמשחקים כל אחת מהחבטות האלה בתור מתחילים, הקפידו לעשות את זה בעדינות. מהירות הסיבוב מספיקה בהחלט. רק לאחר שתרגישו באמת נוח עם התנועות האלה, כדאי להגביר את העוצמה במטקה.

סמכו על החבטה הקדמית שלכם

ברגע שתלמדו את עבודת הרגליים מצד לצד, תגלו שההחזרות הקדמיות שלכם הופכות לקלות בהרבה. היכולת להתאים את הגוף שלכם ולהכות מקדימה משני הצדדים ישפרו את המשחק שלכם בצורה משמעותית.

כשאתם חובטים, נסו לסובב את שתי הכתפיים והירכיים בו-זמנית במהלך תנועת הנסיגה לפני שאתם מתחברים עם הכדור. תנועה זו צריכה להיות מתואמת עם העברת משקל הגוף מהרגל האחורית לרגל הקדמית. אם אתם מתכננים חבטות חזקות, חשוב שהכוח יגיע מההעברה הזו ולא רק מהזרוע שלכם.

תפסו את יריבכם לא מוכן עם ההחזרות שלכם

ברגע שאתם מרגישים מספיק בנוח עם ההחזרות שלכם, תמיד תחשבו איך אתם יכולים להפעיל לחץ על המגיש. חלק גדול ממשחק הפינג פונג הוא להשתלט על המשחק של היריב, וזה נכון עוד יותר כשאתם מקבלים הגשה. מטקות חזקות ושימוש במגוון חבטות הם הדרך הטובה ביותר לגרום ליריב שלכם להפסיק לחשוב על המשחק שלו ולהתחיל לדאוג לשלכם.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר