Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

כיצד לשנרקל בבטחה

בקטגוריה: ספורט ימי

שנירקול היא אחת הפעילויות המתגמלות ביותר הקיימות ויש כמה דברים שתוכלו לבצע כדי לשמור על בטיחותכם בתוך המים ומחוץ להם. הציצו בהמלצות הבטיחות שלנו לשנירקול ומזערו את הסיכוי לחבלות או לתאונות באמצעות המדריך שלנו.

שנירקול הוא ספורט מהנה וטבעי הנגיש לכולם ומתבצע בסביבה מיוחדת במיוחד.

כפעילות בהמתבצעת בסביבה שאינה הסביבה הטבעית שלנו, השנירקול דורש הקפדה רבה על כללי בטיחות ברורים:

• אין לצאת לשנירקול במצבים של בעיות מתמשכות במערכת הנשימה או במערכת הלב וכלי הדם, בין היתר דלקת ריאות, דלקת סימפונות (ברונכיטיס), אסתמה, לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם), מחלת לב, אנגינה וכיו"ב. אם יש לכם ספקות או שאלות כלשהם בקשר למפורט כאן נא בדקו עם הרופא המטפל שלכם.
• נשימה דרך שנורקל דורשת מהגוף יותר מאשר נדרש ממנו בשחייה בלבד. אם אתם חשים עייפות, קוצר נשימה או סחרחורת, הסירו את המסיכה וצאו מהמים.
• אל תתאמנו לבד. צאו תמיד לשנירקול יחד עם חבר או חברה.
• הקפידו לשים לב למרחק ששחיתם ולזרמים; הדרך חזרה לחוף עשויה להיות מתישה.
• תרגול של חבישת המסכה והסרתה מספר פעמים לפני השימוש בה יכול לעזור במניעת פציעות ומקרי מוות.
• יש לבדוק את מצב הים ואת תנאי הסביבה לפני אימון הצלילה. הגנו על עצמם מהקור ומהשמש בהתאם לתנאי הסביבה ומזג האוויר.
• וכמובן, אין לגעת אף פעם בצמחייה או בבעלי החיים בים!

לפני שאתם יוצאים, עדכנו חבר או בן משפחה בנוגע למסלול שתכננתם, ואל תשכחו להודיע להם ברגע שההרפתקה שלכם הגיעה לסיומה…

איזה ציוד צריך לצלילת שנורקלים?

מסכת EASYBREATH

השנירקול מלווה באתגרים רבים: נשימה עם שנורקל אינה טבעית והפייה אינה תמיד נוחה ולעתים גם לא היגיינית. שדה הראייה במסכת שנורקלינג מצומצם, ולפעמים הצטברות אדים על המסכה לא מאפשרת ליהנות מפלאי העולם התת-ימי במלואם.

כדי לספק מענה לסוגיות הללו, חוללו צוותי העיצוב של Decathlon - Subea מהפכה בענף צלילת השנורקלים בשנת 2014, כאשר פיתחו את מסכת הפנים המלאה הראשונה בעולם לשנירקול, המאפשרת לכם לראות ולנשום במים בקלות כמו ביבשה.

מסכת Easybreath של Decathlon מבית SUBEA מתאימה לכל המשפחה (ילדים מגיל 6).

מעכשיו והלאה, ישנו טווח מוצרים שלם עבור כל השימושים: לאנשים המתאמנים רק בגובה פני המים עד לחוקרים מביניכם הצוללים לעומק של שלושה מטרים.

קולקציית השנורקלינג של Decathlon: The Monsters

במהלך תהליך התכנון של מסכת השנירקול של  Decathlon הועלו רעיונות רבים.למעשה, הועלו למעלה מ-30 פתרונות שונים אשר לכולם נקודה אחת משותפת: מסכה שמקיפה את העיניים, האף והפה יחד.

למעשה, הועלו למעלה מ-30 פתרונות שונים אשר לכולם נקודה אחת משותפת: מסכה שמקיפה את העיניים, האף והפה יחד.

• האבטיפוס של מסכת Easybreath (או monster #1) הוא דגם לא שמיש אשר מדגים את הקונספט של מסכת שנורקל אינטגרלית.
• בעקבות המבחנים הראשונים שנערכו על monster #2, צוות העיצוב הבחין בעיוותים הנגרמים בשל החלון הקמור שלה, אשר גרם להפרעות בראייה ולבחילה.

• באבטיפוס #3, שדה הראייה שופר. העיוותים נפתרו הודות להחלפת הזכוכית הקמורה בזכוכית שטוחה. מצד שני, דגם זה לא פתר את הבעיה של הופעת אדים על הזכוכית.

• בתהליך היצירה של אבטיפוס #4, הצוותים מיקדו את מאמציהם בסירקולציית אוויר לפתרון בעיית הצטברות האדים. נדרשו התאמות רבות כדי למצוא פתרון שאינו משפיע על נוחות הנשימה או הראייה. האבטיפוס שהתקבל היה 100% פונקציונלי, לפני עיצוב מראה סופי.

המבחנים שערכנו לפיתוח חוויה ימית בטוחה וייחודית

EasyBreath היא מסכה המאפשרת לכם לראות ולנשום על פני הים. נכון להיום לא קיים תקן מסוים למסכות פנים לשנירקול. כדי להבטיח חוויה בטוחה, אנו מסתמכים על מבחנים תובעניים במעבדות של השותפים שלנו (INPP, IRBA, CRITT, Sport controle, DAN).

הגנה על העיניים אושרה באמצעות תקן EN16805 למסכות צלילה ותקינת PPE (ציוד הגנה אישי) 2016/425. לצמצום הסיכון לבצקת ריאות (OPI) שמתלווה לכל ספורט ימי, אישרנו את המאמץ הנשימתי באמצעות ציות לדרישות תקן EN1972 §3.4 לשנורקלים.

לבסוף, כדי לוודא כי יחס השאיפה של פחמן דו-חמצני הנובע משימוש במסכה אינו מלווה בסיכון למערכת הלב והנשימה, אנו מבצעים מדידות פיזיולוגיות תחת השגחה רפואית ובודקים נסיינים במצבי דחק בשנירקול. תוצאות המדידות הללו משמשות את היועצים הרפואיים לאישור כי השימוש ב-EasyBreath נטול סיכונים עבור כל אדם שאינו סובל מבעיות רפואיות במערכת הלב וכלי הדם (דלקת ריאות, אנגינה, אסתמה, יתר לחץ דם, מחלת לב וכיו"ב).

ערכת מסכה ושנורקל

מסכה ושנורקל משמשים מאז ומעולם לשנירקול חובבים. היזהרו, צלילה לעומק עם מסכת צלילה כשהראש דוחף קדימה אינה מומלצת כלל! אמנם הזכוכית חזקה במיוחד, אך תמיד ישנו סיכון לפציעה אם היא נשברת לכמה חתיכות.

כשאתם מכוונים את המסכה ומתאימים אותה לפנים, אל תהדקו אותה יתר על המידה כדי למנוע כניסת מים; פעולה זו עלולה ליצור אפקט הפוך ולגרום לחוסר נוחות.

בזמן דום נשימה, השנורקל מתמלא במים. כדי לסלק את המים מהשנורקל, נשפו לתוכו ברוגע כשהוא נמצא מעל פני המים. לבסוף, השנורקל צריך לעמוד מאונך לפנים שלכם כדי למנוע כניסת מים בזמן גלים קטנים.

טיפים וטריקים לצלילת שנורקלים

אפשר לצלול עם שנורקל בלי סנפירים?

זה בהחלט אפשרי לתרגל צלילת שנורקלים ללא סנפירים, גם אם הם מספקים יותר נוחות ובטיחות.

נכון, הם מספקים לכם עזר שחייה, אך אם אתם מרגישים בנוח במים ואין לכם כוונה לשחות למרחקים גדולים מדי, תוכלו להסתדר בלעדיהם. נעלי מים יכולות להועיל מאד להגנה על כפות הרגליים בזמן כניסה למים. היזהרו לא לרמוס את הצמחייה ובעלי החיים – שימרו על המערכות האקולוגיות העדינות הללו!

טכניקת שנירקול

אין טכניקה ספציפית לשנירקול. אתם מתאימים את אופי הפעילות לרמה ולרצון שלכם. אם אתם רוצים להתבונן בעולם החי והצומח התת-ימי מגובה פני הים באמצעות ה-Easybreath שלכם, אתם יכולים להמשיך לצוף ולבצע תנועות שחייה נינוחות. אבל אם אתם רוצים להתקדם רחוק יותר, לעשות קצת שנורקלינג עם המסכה והשנורקל שלכם, או אפילו לצלול מתחת למים, אתם חופשיים לחלוטין - זה היתרון של צלילת שנורקלים!

הפחיתו סיכונים באמצעות תחזוקה קבועה. לאחר כל שימוש חשוב לבצע כמה פעולות פשוטות החיוניות לתחזוקת הציוד (מסכה, סנפירים ושנורקל), כדי להבטיח שקט נפשי ובטיחות במהלך צלילות השנורקלים הבאות שלכם:

קודם כל שטפו היטב את הציוד והשרו אותו במשך כמה דקות כדי להסיר את המלח. לאחר מכן הניחו את הציוד להתייבש במקום שאינו חשוף לשמש. אם אתם משתמשים בשנורקל או במסכה הכוללים שסתום או מצוף, זכרו תמיד לבדוק אם יש אבק או גרגרי חול בשסתום היכולים להשפיע על האיטום שלו.

הטיפים של DECATHLON לאימון רגוע

פעילות ספורטיבית המתבצעת בלב הטבע היא לרוב נפלאה, אך טומנת בחובה כמה גורמים היכולים להשפיע על ההנאה שלכם…

איך לשנרקל ולהתמודד עם הקור?

הגוף מתקרר מהר יותר במים. חשוב מאד לקצר את משך הפעילות וללבוש פריטי לבוש המגינים מפני הקור, כגון שכבה עליונה מנאופרן או חליפת צלילה. היא צריכה להתאים היטב למידה שלכם אך גם לטמפרטורת המים.

רעידות? שפתיים כחולות? סימנים אלו מורים כי יש לצאת מהמים, במיוחד עבור ילדים הרגישים יותר לקור!

מנעו היפותרמיה

כשאתם נכנסים למים, התקדמו פנימה בהדרגה, במיוחד לאחר חשיפה ממושכת לשמש. מומלץ להרטיב את הצוואר בעזרת כפות הידיים וכן את שאר חלקי הגוף.אל תתנו להתכווצויות שרירים פתאומיות ולהיפוגליקמיה להפתיע אתכם.

ישנם גורמים רבים המובילים להתכווצות שרירים: טמפרטורות נמוכות, חוסר שינה, משקאות אלכוהוליים, מאמץ, מצב גופני לקוי, לחץ, התייבשות, רעב או אפילו ציוד לא מתאים... כדי להילחם באפשרות להתכווצות שרירים, התקדמו לאט בעזרת סנפירים תואמים למידה שלכם ותרגלו בעיטה טובה.

תוספת ציפה

עבור ילדים או אנשים שאינם מרגישים לגמרי בנוח במים, כדאי תמיד להיעזר באמצעי ציפה. בנוסף, חשוב לבצע חימום לפני שמתחילים, וכן מתיחות בסיום הפעילות. במהלך השנירקול, מומלץ לרוב להישאר קרוב לחוף כדי להימנע מבעיות נוספות כלשהן.

כמו בכל ענף ספורט, צלילת שנורקלים דורשת אנרגיה בהתאם למאמץ המתבצע. תשישות או התכווצויות הם סימפטומים אופייניים להיפוגליקמיה.

הסיכונים האפשריים עם ציוד השנירקול שלכם

הציוד הנדרש לשנירקול הוא בסיסי למדי. עם זאת, שימוש לא תקין עלול ליצור סיכונים. לכן חיוני לקרוא את ההוראות עבור כלל הציוד שלכם לפני השימוש הראשון.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר