Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

כיצד לבחור בגדים להליכה או לריצה קלה?

בקטגוריה: ריצה

כיצד לבחור בגדי ספורט להליכה ולג'וגינג?

הטיפים שלנו לבחירת בגדי הליכה וג'וגינג שיגרמו לכם לרצות לצאת עכשיו להליכה או לריצה!

על הליכון, בכביש, בפארק… אין כמו תחושת הסיפוק הנהדרת ששוטפת אותנו אחרי שהשלמנו אימון הליכה או ריצה. זר לא יבין זאת :) אבל גם אם סיימנו את המסלול שקבענו לעצמנו בהצלחה, אם לא היה לנו נוח במהלך הפעילות זה יכול לגרוע קצת מההנאה שלנו תוך כדי האימון. חשוב לבחור בנעליים ובבגדים נוחים המתאימים לפעילות הספציפית שאנו עושים, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן! 

כך תוכלו לבחור את הציוד הדרוש בהתאם לצרכים שלכם.

האלף-בית של הפעילות:

החברים הטובים ביותר של המתאמן הן ללא ספק הנעליים; עליהן להתאים לאופי הפעילות, לעצימות, למזג האוויר בחוץ ועוד. אם אתם רצים בכביש או על הליכון בחרו בנעלי ריצה נוחות, מרופדות ובולמות זעזועים. כאשר אתם רצים, הזעזוע המופק בעקבות כל מפגש עם הקרקע גדול פי שלוש ממשקלכן. המפרקים שלכם מתפקדים כבולמי זעזועים - אבל זה לא מספיק כדי להגן עליכן, ולכן חשוב מאוד לבחור זוג נעלי ריצה איכותיות שיסייעו בבלימת זעזועים. כדי להבטיח נוחות מירבית בנעלי הריצה שלכם, בחרו נעליים הגדולות במידה אחת ממידה הרגילה שלכם. צריך להיות רווח של ס"מ אחד בין הבוהן וקצה הנעל כיוון שכפות הרגליים מתנפחות במהלך פעילות.

נעליים להליכה ולריצה בשבילים ובשטח צריכות גם הן להיות בולמות זעזועים, וגם להחזיק את רגל בצורה נאותה (כדי שלא תעקמו את הקרסול במעבר על משטחים שאינם אחידים). בנוסף, על הסוליות שלהן להיות מחוספסות או בעלות זיזים כדי לסייע במניעת החלקה על משטחים חלקים או רטובים. 

גם הבגדים שלכם חייבים להיות מתאימים לספורט. מהי מילת המפתח? בד נושם! הוא מחוזק באמצעות עיצוב דו-חומרי ומנדף זיעה אך עדיין מתייבש מהר יותר מבגדי כותנה. כיסים עם רוכסן חשובים גם כן, כדי שתוכלו לקחת איתכם פריטים אישיים.

בואו נדבר על בגדים 

המפתח לתלבושת האידאלית הוא ציוד שיגרום לכם להרגיש טוב, גם מבחינת נוחות וגם מבחינת המראה החיצוני. תלבושות שלמות מעוצבות במיוחד כדי להתאים לצרכים הטכניים וגם לסטייל שלכם.שמדובר בריצה קלה, בדרך כלל מתרכזים בנעליים ובגדים. אבל בנות , גם הלבשה תחתונה מיוחדת חשובה ביותר. היא תגן על החזה מקפיצות ומהלומות פוטנציאליות בספורט. המאפיינים? תחזוקה, כמות תפרים מינימלית ורקמות רכות כדי להפחית גירויים ולהגביר את יכולת הבד הנושם.

תנאי מזג האוויר לא ימנעו מכם להתאמן במהלך כל עונות השנה! כדי להתמודד עם אתגרי מזג האוויר , אין דבר חשוב יותר מציוד מתאים לכל מצב! הכי טוב שיהיו לכם שתי תלבושות שלמות, הכוללות:

עונות חמות

– חולצה מחומר נושם ומכנסיים קצרים יחד. במקרה הצורך, כובע לעונות החמות.

עונות קרות

– מכנסיים ומעיל רוח ו/או מעיל גשם לחורף, בנוסף לחולצה עם שרוולים ארוכים. אם הטמפרטורות נמוכות, אפשר לקחת כובע גרב או כפפות שיגנו על הגפיים.

אביזרים נלווים לריצה

כמו עם כל פעילות פיזית אחרת, חשוב מאוד לשתות מספיק מים במהלך הריצה. הפתרון הפרקטי ביותר הוא לקחת איתכם בקבוק מים, ביד או בחגורה.

כדי לנטר את האימונים שלכם ולעקוב אחר שיפור המיומנויות שלכם, החבר הכי טוב הוא שעון קרדיו. הוא מאפשר, בנוסף להרבה דברים אחרים, לדעת את רמת המאמץ (חימום, סיבולת, עמידות…) ולהתאים את המאמץ וההתקדמות בהתאם. ישנם מספר סוגים של שעוני קרדיו: שעונים שמודדים רק פעימות לדקה ו/או את רמות המאמץ שלכם, הם מושלמים לאיזון הנשימה או שריפת שומן, שעונים הניתנים לתכנות כדי שמודדים את אימון האינטרוולים שלכם, וכך משפרים את הביצועים שלכם ושעוני Bluetooth, אם ברצונכם לשמור את הנתונים שלכם ביישום נייד.

לבסוף, רבים מכם מאזינים למוזיקה בזמן ריצה, בעיקר כדי להניע את עצמכם. אוזניות ריצה מספקות תמיכה מעולה, חסינות לזיעה ועדיין מאפשרות לכם לשמוע רעשים חיצוניים, מה שחשוב במיוחד באזורים עירוניים.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר