Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

טיפים לצלילה מוצלחת - איך לצלול נכון

בקטגוריה: ספורט ימי

טיפים לצלילה מוצלחת

מתכוננים לטיול צלילה ראשון? יוצאים ליעד חדש? איך כדאי להתכונן לטיול? המומחים של Subea, מותג הצלילה של דקטלון, ישמחו לתת לכם כמה טיפים שיכולים להועיל לכם בארגון הטיול שלכם!

            

בחירת הציוד הנכון

אלא אם כן יש לכם זימים ואתם יכולים לנשום מתחת למים, סביר להניח שתצטרכו לשאת ציוד רב במהלך הצלילה שלכם. הציוד כבד והמשקל שניתן לשאת מוגבל, אז איך תדעו מה צריך לקחת ומה אפשר להשאיר מאחור כדי לחסוך משקל?

אם אתם צוללים חדשים, כדאי שתדעו שאין צורך שתסחבו את כל ציוד הצלילה איתכם, כיוון שלרוב תמצאו את כל מה שתצטרכו באתר הצלילה. אם אתם רוצים להביא את חליפת הצלילה שלכם, שאלו את סוכן הנסיעות שלכם או את הנציג במקום על תנאי הצלילה ביעד שאליו אתם נוסעים, וקחו את לבוש הנאופרן המתאים ביותר - לרוב שכבה דקה אחת מספיקה. בנוגע לחלקי השליטה בציפה, יש להגן על הווסת היטב בתיק מתאים ולסדר את הצינורות כפי הנדרש. לעתים קרובות ניתן לשכור ציוד זהה באיכותו לשלכם.

תהיו צוללים אחראיים

אנחנו נשארים עדיין בעניין הציוד - נסו להימנע מלקחת אריזות מלאות ב-100%, במיוחד כאלו של סבונים, קרמים, שמפו וכד'. לכו על מוצרים מתכלים ועל כמויות שמתאימות למה שתצטרכו בפועל במהלך הטיול, וזכרו להחזיר את האריזות הריקות ואת הסוללות המשומשות. כמה ממותגי תיקי הצלילה כוללים כיס ייעודי עבורן בקולקציית התיקים שלהם. שימו לב שמי שפכים מושלכים בדרך כלל לים במהלך הפלגות, ושמערכות מחזור הפסולת או הסוללות לא קיימות במקומות רבים. אז אם חשוב לנו לשמור על הסביבה היכן שאנו אוהבים לצלול, זה תלוי בנו - הצוללים התיירים - לשמור על מודעות גם לצריכת המים שלנו!

תאמו ציפיות

בואו נחזור לטיפים שלנו לארגון נכון של טיול צלילה. אם בחרתם סוג טיול כזה, לרוב בחו"ל, כולכם הקדשתם זמן וכסף, התחייבתם וחלק מהחלומות שלכם תלויים בזה... אז הציפיות בהחלט גבוהות! מהניסיון שלנו, חלקים בטיול שלא הובנו כיאות על ידי המטיילים, או שהציפיות כלפיהם לא היו תואמות למציאות, עשויים לגרום לתחושה רעה או לתסכול מסוים. 

קודם כל, לגבי מפגשים... כל יעד מבטיח את החלק שלו לגבי מפגש עם מינים נפוצים או נדירים, כרישים, חתולי ים, צבים, דולפינים, דגי טונה, דגי חרב... אולם הים הוא סביבת בר וכך הוא צריך להישאר. אמנם, לשמחתם של צוללנים, הבטחות אלו נוטות להתקיים, אך למרבה הצער לא ניתן להתחייב אליהן בוודאות. מפגש הוא בדיוק זה... במלוא עוצמתו, בדיוק משום שהוא מתרחש בסביבה פתוחה וטבעית, עם זן בר שאולי לא נמצא במקום שבו הייתם מצפים לפגוש אותו! כצוללנים, עלינו להיות מודעים ולדעת להעריך כל רגע חולף של מפגש פראי על מה שהוא - היתקלות רגעית ביופי ועוצמה שלא ניתן לעצור אותה מלחמוק הלאה.

קחו בחשבון היבטים פרקטיים

אי הבנות מסוימות או הפתעות שנובעות בחלקן מההתרגשות בהכנת פרויקט עלולות ליצור אכזבה שניתן להימנע ממנה... בעוד שמטיילים מקדישים תשומת לב מלאה לזיהוי המרכיבים הנוגעים ישירות לספורט שלהם, כגון רמת הצלילה הנדרשת, המסמכים הדרושים, בדיקות רפואיות נחוצות, הם נוטים לשכוח לפעמים מעניינים "משניים" יותר. כך קורה שמידע שמופיע בדרך כלל במסמכים המתקבלים או מוסבר באתר של סוכנות הנסיעות שלכם "מתגלה" באיחור קל על ידי המטייל המופתע שעלול להיתפס לא מוכן... הנה כמה דוגמאות: זמני המתנה לקונקשן בשדה התעופה, ניהול מסמכים וניירות במעברי גבול, טיפים לצוות הספינה... וזכרו, אין לצלול 24 שעות לפני הטיסה כיוון שהרקמות רוויות בחנקן, והימצאות בגובה רב במצב כזה עלולה לגרום לבעיות בריאות! אז יש הרבה דברים קטנים שלעתים קרובות הם "נורמליים", אבל הם הרבה יותר מובנים ומתקבלים אם הם צפויים מראש מאשר אם מגלים אותם מאוחר מדי!

עוד כמה טיפים לסיום

כדי להימנע מאכזבות, הנה כמה עצות:

- בחרו במארגני טיולי צלילה מוכרים לפני שתנסו לארגן זאת בעצמכם.

- קראו בקפידה את המידע שמספקים אתרי האינטרנט של סוכנויות הנסיעות ואת המסמכים שאתם מקבלים.

- שאלו הרבה שאלות, אנשי הקשר שלכם הם מקצוענים הנמצאים שם כדי לספק מידע ולא כדי לגרום לקשיים הנובעים מאי-הבנות.

- במיוחד עבור הטיול הראשון שלכם, טיילו בקבוצה עם צוללנים נוספים שכבר מכירים את היעד, הם יוכלו לתת לכם ביטחון ולספר לכם על חסרונות שכדאי להימנע מהם.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר