Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

טיפים לאימון הליכה מהירה ספורטיבית - כל מה שחשוב לדעת

בקטגוריה: כושר גופני

ללמוד ללכת נכון... כדי להתחיל הליכה מהירה ברגל ימין!

החלטתם להתחיל בהליכה מהירה? בחירה מעולה!

הליכת כושר (או הליכה אקטיבית)  היא אחת מפעילויות הכושר הנגישות ביותר וגם עדינה מאוד לגוף. רוצים לגלות את היתרונות של הליכה מהירה? נעלו את נעלי ההליכה שלכם ובדוקו את העצות המעשיות שלנו כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של אימוני ההליכה הראשונים שלכם!

הליכת ספורט

איזה ציוד אתם צריכים לאימון הליכה מהירה?

אחד היתרונות של הליכת כושר הוא שניתן לתרגל אותה בכל שעה במהלך היום וכמעט בכל מקום.

הציוד הנדרש להליכה מהירה הוא פשוט. חולצה טי או סווטשירט, מכנסיים קצרים או ארוכים: הכל תלוי בעונה. קודם כל, הבגדים שלכם חייבים להיות נושמים ולא צמודים מדי, כדי שהתנועות שלכם לא יוגבלו בשום צורה ותוכלו ללכת בצורה נוחה.

בנוסף, כדאי להשתמש בנעלי הליכת שמספקות בלימה נוחה בהליכה, כך תרגישו הקלה בלחץ על המפרקים.

טיפ חשוב למתחילים: שמורו על תנוחה זקופה כדי למנוע כאבים בסוף האימון הראשון שלכם.

הכתפיים שלכם צריכות להיות מונחות נמוכות ורגועות עם משקל הגוף מחולק היטב בין שתי הרגליים והירכיים. בנוסף, הסנטר צריך להיות מקביל לאדמה והעיניים צריכות להסתכל לעבר האופק.

מוכנים לצאת? התחילו ללכת בלי למהר, בקצב רגיל.

איך להשתמש נכון בזרועות במהלך הליכת כושר?

עם הזרועות קרובות לגוף, הגדילו בהדרגה את מהירות ההליכה שלכם. הזרועות יתאימו באופן טבעי לתנועות הרגליים וייצרו תנועת מטוטלת שמאזנת את הצעדים שלכם.

כדי להשיג זאת, נסה את הטיפ הבא של ז'ניק לנדורמי, מאמן בהליכת כושר וחזרה לכושר בעזרת הליכה.

"עם כל תנועת זרוע, דמיין שאתה מושך בחבל עם הזרועות שלך. אני ממליץ לכם להתחיל בניסיון להזיז את הזרועות בזמן שאתם עומדים במקום במשך כמה דקות עם תנוחה זקופה ורגליים ישרות".

 תנועת כף הרגל הנכונה בכל צעד

חוק שני בהליכת כושר: השתמשו בכל כף הרגל! אתם צריכים להרגיש כאילו הרגל מתגלגלת מהעקב ועד הבהונות. תנועה זו מסתיימת בכך שהבהונות שלכם דוחפות אותך קדימה, כפי שהסביר ז'ניק לנדורמי.

אילו תרגילים כדאי לעשות כדי לשפר את טכניקת הליכת הכושר שלך?

כאשר תרגישו בנוח, אתם יכולים לשפר את ההליכה על ידי עבודה על תיאום טוב יותר של התנועות שלכם. ז'ניק לנדורמי מציע את התרגיל הבא שצריך לחלק לארבע או חמש סדרות של 20 חזרות.

"כל 3 או 5 צעדים, סובבו את פלג הגוף העליון שמאלה או ימינה מבלי להפסיק את תנועת ההליכה. במהלך סיבוב זה, פרוסו את הזרועות בצורת איקס. חזורו למצב ההתחלתי, המשיכו ללכת וחזרו על אותו התרגיל בכיוון השני."

תרגיל נוסף: לכו במהירות במשך 30 שניות, לאחר מכן התאוששו במשך 2 דקות בהליכה בקצב הרגיל שלכם. חזרו על מחזור זה 5 עד 10 פעמים, תלוי בהרגשתכם.

סיימו תמיד את האימון בהליכה איטית במשך 5 דקות. לאחר מספר שבועות של אימונים, תטמיעו באופן טבעי את כל הידע הזה ותראו תוצאות מהירות. אז, אתם מוכנים?

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר