Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

המדריך השלם לבחירת נעלי רכיבה על אופני כביש

בקטגוריה: אופניים

כיצד לבחור את נעלי הרכיבה המתאימות לרכיבת כביש

זוג נעלי רכיבת אופניים יכול לקדם משמעותית את ביצועי הרכיבה שלכם. שימוש בנעלי רכיבה שנצמדות לפדלים במקום בנעלי ספורט ופדלים שטוחים היא דרך יעילה בהרבה להעביר כוח דרך הפדלים, השרשרת וגלגלי השיניים אל הגלגל האחורי.

כממשק בין כף הרגל לפדל, אפשר להתייחס לנעל הרכיבה כמעט כאל אחד הרכיבים המעבירים את התמסורת לגלגלים; אז בדומה לשאר רכיבי המערכת, ככל שהיא קשיחה יותר, כך פוחתת ההתנתקות שלה מהפדל בזמן הכיפוף. עם זאת, נעלי רכיבה שומרות על איזון עדין בין קשיחות ונוחות: הנעל חייבת להיות נוחה, או שכל היתרונות שלה יהיו חסרי ערך.

קודם כל חשוב למצוא את הנעל המתאימה לצורת כף הרגל ולמידה; ברגע שמצאתם, זוג נעלי רכיבה טובות יעבירו את אנרגיית הדיווש ביעילות רבה יותר מכפות הרגליים לפדלים.

בואו נציץ במבחר סוגי הנעליים לרכיבת כביש, איך הן פועלות, מה הן מציעות ולאיזה סוג רוכבים או רכיבה הן הכי מתאימות.

קליטים

קליטים הם לוחיות קטנות המוברגות לתחתית הנעל ונצמדות למנגנון שימור הדחיפה של הפדלים. סוג הקליטים שתבחרו תלוי בסגנון הרכיבה שאתם מתכננים, שיקבע את סוג הנעל שאתם צריכים. זה לא מסובך כמו שזה נשמע כיוון שיש רק שני סוגים של פדלים/קליטים:

פדלים מסוג Two-bolt SPD

פדלים מסוג SPD הם קטנים ודו צדדיים, ועושים שימוש בקליט מתכת קטן המחובר באמצעות שני ברגים לשקע בסוליית הנעל. הם הנפוצים ביותר בקרב רוכבי ההרים, קל לחבר ולשחרר אותם. כאשר מסירים את הקליט, קל ללכת בנעל SPD.

אם אתם מתכננים ללכת עם נעלי הרכיבה מעבר למרחק שבין דלת הבית לאופניים, נעל שתתאים לקליט מסוג Two-bolt SPD היא הבחירה העדיפה עבורכם.

אף על פי שהן פותחו במקור לרכיבה בשטח, נעליים ופדלים מסוג זה מתאימים גם לנסיעה שגרתית לעבודה או לרכיבה יום-יומית בעיר.

פדלים מסוג Three-bolt Delta

קליטים מסוג Delta גדולים יותר מ-SPD, עשויים מפלסטיק קשיח ועושים שימוש במערכת של שלושה ברגים לצורך חיבור לפדלים רחבים וארוכים יותר להעברת אנרגיה מיטבית.

נעליים רכיבת כביש עם סוליות קשיחות וקליטים מסוג three-bolt אינן מיועדות להליכה. הן יכולות לעזור לכם לדווש כמו מקצוענים, אך הן יגרמו לכם ללכת כמו ברווז. אז כדאי לבחור בדגם מסוג three-bolt רק אם מתוכננת הליכה מינימלית.

סוליות

סוליות שעוצבו עבור הליכה ודיווש אינן יכולות להיות קשיחות כמו סוליות שעוצבו בלעדית לרכיבה עקב כמה סיבות הנובעות מאופן השימוש. לכן משתמשים ברכיבים גמישים יותר עבור סוליות SPD. 

רוכב מרוצים מנוסה יעדיף לרוב סוליית קרבון קשיחה הודות לביצועים שהיא מאפשרת. אולם סוליות קרבון אינן סלחניות, וייתכן כי רוכבים שעוד לא הגיעו לרמה הזו יתקשו להתנהל איתן - יש להתאים אותן במדויק כדי שיהיו נוחות, וגם העברת הכוח חייבת להתבצע בשלמות וללא פגם. הן גם עשויות להעביר יותר ויברציות לעומת סוליה רכה יותר.

בנוסף, חשבו על העונה שבה תרכבו: סוליות מאווררות ישמרו על תחושה נעימה בכפות הרגליים בקיץ, אך בחורף הן יאפשרו לאוויר קר לחדור; אז הקפידו להסתכל היטב מתחת לנעל.

גפה

את הגפה ניתן לייצר מחומרים טבעיים או סינטטיים. גפה גמישה מעור תהיה לרוב נוחה יותר לרכיבות ארוכות. מנגד, פוליאמיד ופוליאוריתן יכולים לספק קשיחות וקלילות לגפת הנעל, לצד אחיזה איתנה יותר בכף הרגל לטובת רכיבה ספורטיבית.

בדומה לסוליות, כל גפה תתאים לעונה אחרת בשנה: רשת תעזור לרגל לנשום בקיץ אך תאפשר לאוויר קר ולגשם לחדור לנעל בחורף.

מערכות הידוק

שרוכים, סקוצ', ראצ'טים וחוגות משמשים כולם לסגירה ולהידוק של נעלי רכיבה. השרוכים עשו קאמבק בשנים האחרונות בשל מגוון אפשרויות הכוונון שהם מאפשרים ומידת הלחץ שהם מפעילים לאורך חלקה העליון של כף הרגל בהשוואה למערכות הידוק אחרות. יש מגוון יתרונות לנעליים עם שרוכים, בתוכם מראה קלאסי נחמד. החיסרון היחיד עלול לנבוע מחוסר האפשרות לסדר את השרוכים תוך כדי תנועה.

רצועות סקוצ' קלות יותר לתפעול, גם תוך כדי רכיבה, ואוחזות את כף הרגל ביציבות. יש נעליים שעושות שימוש בסקוצ'ים בלבד, אך בדרך כלל תמצאו נעליים עם שילוב של סקוצ'ים, שרוכים, ראצ'טים וחוגות.

לרוב, משתמשים בראצ'ט אחד במערכת הנעילה - כרצועת ההידוק סביב החלק העליון שמעל כף הרגל. ראצ'טים מצוינים לצורך התאמה יציבה מאד והם נמצאים במגוון דגמי נעליים.

התאמה

הקפידו לשים לב להתאמה של נעלי הרכיבה. אם אפשר, הכי טוב למדוד אותם בחנות יחד עם גרבי הרכיבה שלכם. הרוחב המדויק חיוני ליעילות מערכת ההידוק, והחלק האחורי צריך לאחוז היטב בעקב שלכם. במידה והעקב מתנתק מהסוליה, אין כל ערך ליתרונות של נעלי הרכיבה. אי אפשר להפריז בחשיבותה של התאמה נכונה, ולטווח הארוך היא משמעותית יותר ממידת הקשיחות של הסוליה או משכלולים במערכת ההידוק.

בין אם אתם מתכננים לחזור לרכוב עם המשפחה, לבנות כושר או שאתם כבר מתחרים מנוסים ואפילו ספורטאי טריאתלון, יש לנו נעלי רכיבת אופניים עבורכם.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר