Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

כל מה שצריך לדעת על שחייה

בקטגוריה: שחייה

גלו את השחייה

אם חושבים על זה, אנחנו מתחילים את חיינו בתוך בריכת שחייה קטנה :) כבר בבטן אימנו, בתקופה הרגועה ביותר בחיינו, אנחנו צפים וחווים את המים, כך שאין פלא שרבים מתארים את השחייה כספורט מרגיע ומרענן. אז בין אם אתם מתגעגעים לפעם האחרונה שחוויתם שקט ורוגע (בבטן..) ובין אם אתם מחפשים ענף ספורט שיפעיל לכם את כל הגוף - זה הזמן לצלול לבריכת השחייה!

          

מהי שחייה?

בואו נעשה את זה פשוט: שחייה היא תנועה במים. אז כדי לשחות, כל מה שצריך לעשות זה… לנוע בתוך המים. גם תזוזה כללית בתוך מים (הזזת הידיים קדימה ואחורה, הרמת הרגליים מעלה וכדומה) יכולה להיות אימון לא רע בכלל, מפני שהמים מפעילים כוח התנגדות על השרירים שלנו (בדומה למה שקורה בזמן הרמת משקולות, לדוגמה). רבים בוחרים בשחייה כענף הספורט המועדף עליהם מפני שזהו ספורט נטול זעזועים המתאים לאנשים בכל רמות הכושר הגופני, כמו גם לאנשים בעלי מוגבלות. 

השחייה כענף ספורט תחרותי החלה להתפתח בסביבות שנות ה-30 של המאה ה-19 באנגליה. כיום, שחייה היא ענף ספורט פופולארי ויוקרתי המושך מתאמנים רבים והוא כולל שחייה כולל שחייה בארבעה סגנונות עיקריים: חתירה, חזה, גב ופרפר.

היום ניתן למצוא מגוון שיעורי בריכה המתאימים לרמות מגוונות, כולל לתינוקות בני חודשים ספורים בלבד. את סגנונות השחייה השונים ניתן להתחיל ללמוד החל מגיל 5 בערך, וברגע שהתקדמתם מהתזה לכל עבר במים לביצוע שחיית חזה תוכלו לשחות בקצב שלכם בבריכה או במים פתוחים. כמובן שכל סוג של טבילה במים צריך להיעשות במקור מים מוסדר ובהשגחת מציל. 

יתרונות השחייה

אם אתם מחפשים פעילות גופנית שהמפרקים שלכם יאהבו, אתם במקום הנכון. שחייה היא פעילות מרגיעה לגוף וגם לנפש משום שהיא אינה גורמת לזעזוע או טראומה לגוף; היעדר המגע וחוסר המשקל היחסי טובים לשרירים ולמפרקים. במים אתם חופשיים לעבוד על השרירים ועל הסיבולת בקצב שלכם. הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם כדי לוודא שמצבכם הבריאותי מאפשר שחייה בטוחה בבריכה. 

האם שחייה היא בשבילכם?

שחייה היא ספורט עם הגבלות מועטות. היא אפילו מומלצת עבור אנשים הסובלים מבעיות גב, מפרקים ואסתמה.

אין גיל מבוגר מדי להיכנס למים, וגם אם אתם לא יודעים לשחות תוכלו להצטרף לשיעור המיועד למבוגרים. תופתעו לגלות שאפילו קל יותר ללמוד לשחות ולסנכרן את התנועות שלכם בתור מבוגרים. אם אתם כבר מתאמנים בענפי ספורט אחרים, אתם יכולים להשתמש בשחייה כפעולת קירור, התאוששות או פיזיותרפיה.

השחייה היא גם ענף נגיש מבחינת זמן וציוד. תמיד אפשר למצוא שעה בשבוע או ביום למנת הכלור שלכם.

מהו הציוד הנדרש לתרגול שחייה?

לפני שתיכנסו למים, תצטרכו בגד ים. שלם, שני חלקים, או אפילו חליפת שחייה - תלוי במטרות שלכם. גם משקפת וכובע ים הם אביזרים שימושיים בבריכה, משום שהם שומרים גם על ההיגיינה שלכם וגם על הנוחות שלכם. תוכלו להשתמש במגוון אביזרים כדי לגוון את אימון השחייה שלכם ולאתגר את הגוף: נסו להעזר בקרש שחייה, בסנפירים, בכפות שחייה  או באביזרים אחרים.

אנו ממליצים לנעול כפכפים או סנדלים בזמן השהייה על שפת הבריכה כדי למנוע החלקה ומגע ישיר עם הרצפה הרטובה. בחרו בזוג כפכפים יציבים שקל להשתחל לתוכם גם בעמידה, כדי שתוכלו לנעול אותם בנוחות מיד ביציאה מן המים. אל תרוצו על שפת הבריכה כדי להמנע מהחלקה מסוכנת ומהתנגשות עם שחיינים אחרים מחוץ למים - הבטיחות מחוץ לבריכה חשובה בדיוק כמו בתוכה!

אז קדימה, אתם קופצים למים? ;)

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר