Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור רולר בליידס למבוגרים - המדריך המלא

בקטגוריה: רולרבליידס

לא רק לילדים - כיצד תבחרו רולר בליידס למבוגרים?

אם אתם מחפשים דרך קלה ומהירה להתנייד ברחבי העיר או שוקלים לאמץ תחביב חדש ובריא - הרולר בליידס הם הבחירה המושלמת עבורכם. ולא, זה לא רק לילדים, למרות שזו דרך מעולה לבלות זמן איכות עם המשפחה באוויר הפתוח. הרולר בליידס מתאימים לכל הגילאים וניתן לרכב עליהם בכל מקום כמעט - חוף הים, פארק, מדרכה ואפילו על הכביש. 

כיצד תבחרו רולר בליידס למבוגרים

בוודאי שמתם לב שבשנים האחרונות לא מעט רשויות מקומיות בונות מתקנים מושקעים להנאת הרוכבים - סקייטפארקים לכל רמות הקושי, מגרשי החלקה ייעודיים, ועוד. כעת גם אתם יכולים ליהנות מהם: לבד, כזוג או בקבוצה. מדובר באימון רגליים מעולה, במיוחד אם אתם מתכננים טיול סקי בקרוב - ככה תוכלו לאמן את השירים ולהכין אותם למאמץ מבעוד מועד. 

עולם הרולר בליידס מציע מגוון רחב של סקייטים לכל סוגי הפעילויות, החל מכושר גופני ועד פרירייד ואפילו רולר דרבי. תופתעו לגלות, שחוץ מרולר בליידס לילדים, ישנם דגמים גם לנשים ולגברים, למרות שדגמי היוניסקס, שמתאימים לכולם, הם הפופולריים ביותר בקרב הרוכבים. אז איך בוחרים את הזוג הנכון עבורכם?

מומלץ לבחור את הרולר בליידס שלכם על סמך שני קריטריונים עיקריים: סוג הרולרסקייטינג שאתם עושים והרמה שלכם.

סוגי רולר בליידס קיימים

היום תמצאו בשוק את הסוגים העיקריים הבאים:

לרכיבת כושר ורכיבה בשעות הפנאי 

רכיבה זו מתאימה לכל הגילאים, מינים ורמות. מדובר בעיקר ברכיבה קדימה בקו ישר. הרכיבות האלה יכולות להיות נינוחות יחסית או אינטנסיביות יותר ולהגיע למרחקים די גדולים. עם הרולר בליידס מהסוג הזה תוכלו להגיע למהירות של עד 26 קמ"ש! זוהי דרך מעולה לתרגל שיווי משקל וללמוד איך כל תנועה שלכם משפיעה על הגוף. לרכיבות מהסוג הזה כדאי לבחור בדגמים פשוטים ובסיסיים יחסית המתאימים לרוכבים מתחילים. הם יבטיחו רכיבה חלקה וקלילה ללא פגיעות חמורות. המגף הגבוה של הרולר יספק תמיכה טובה לקרסול ולכף הרגל.

לרכיבה עירונית ורכיבה אגרסיבית

מדובר ברולרסקייטינג הכולל החלקות צד, קפיצות וביצוע פעלולים וטריקים ברמות קושי שונות. למשל, רכיבת פרירייד בסקייטפארק, שם הסביבה העירונית הופכת למגרש המשחקים שלכם. רכיבה כזו יכולה להגיע למהירות של עד 40 קמ"ש!

רולר בליידס רחוב מצוידים בגלגלים קטנים ושטוחים, מנגנון בלימה, סופג זעזועים ומגף גבוה. כל אלה מאפשרים לבצע תנועות חדות, קפיצות פתאומיות ותמרונים מקצועיים על הרפמה, מבלי להיפצע.

למרוצים ותחרויות: רולר דרבי

תכירו ספורט קבוצתי על רולר בליידס המשלב טקטיקה, מהירות ומגע. הוא מתבצע על מסלול מקורה בצורת אליפסה. עבור מרוצים ותחרויות מומלץ לבחור בדגם עם גלגלים גדולים יחסית וקלים שיחזיקו מעמד למרחקים הגדולים, ומגף בינוני עד גבוה שישמור על כפות הרגליים והקרסוליים מפני פציעות.

להוקי רולר

עוד ספורט קבוצתי המבוסס על הוקי קרח ודורש מהירות, כוח ומיומנות טכנית. ניתן לשחק בו במקומות סגורים או פתוחים. עד לא מזמן שחקני ההוקי רולר לא השקיעו בדגמים מיוחדים אלא הסתפקו בגרסה משודרגת של רולר בליידס לשעות הפנאי. אבל היום ניתן למצוא בשוק דגמים מקצועיים המיועדים במיוחד לענף ספורט זה.

חשוב לדעת שברוב הדגמים לרכיבת כושר ורכיבה בשעות הפנאי מותקן בלם, להבדיל מכל השאר. רולר בליידס עבור רכיבה אגרסיבית, הוקי רולר ורולר דרבי מגיעים ללא מעצור. הסיבה היא שמערכת בלמים יכולה לבוא על חשבון הביצועים הגבוהים, וגם שרוכבים מנוסים ומקצועיים יידעו בדרך כלל להסתדר בלעדיה. 

רמת המיומנות שלכם ברולר בליידס 

Oxelo מציעה רולר בליידס לרכיבה עירונית ורכיבת כושר המותאמים לרמת הרכיבה שלכם:

מתחילים

רוכבים שרק מגלים את עולם הרולר בליידס ונהנים מרכיבות במהירות נמוכה יחסית ובכיוון אחד. המטרה שלהם היא ללמוד את חוקי הבסיס: כיצד להתרומם, להדוף, לשמור על שיווי משקל, לפנות ולבלום. מומלץ לבחור בדגם עם מעצור וגלגלים קטנים. הרולר בליידס צריכים לעטוף היטב את הרגל ולתמוך בה בעת הנסיעה, כדי שהרכיבה שלכם תהיה מאוזנת וחלקה.

בינוניים

הם נהנים מרכיבות קצרות או למרחקים בינוניים (10 עד 20 ק"מ). מחליקים ברמה זו יכולים לבצע תרגילים בסיסיים במהירויות גבוהות יותר, כמו בלימות T, פניות חדות ופניות הצלבה. בסביבה מבוקרת הם יכולים לשנות כיוונים, לבצע עצירות חירום ולהימנע או לעקוף מכשול.

מקצוענים

הם מסוגלים להחזיק מרחקי רכיבה בינוניים עד גדולים (יותר מ-20 ק"מ) ומבצעים בקלות את כל התרגילים של הרוכבים הבינוניים במהירויות גבוהות או בנסיעה לאחור. בסביבה עירונית הם יכולים לשלוט בכיוון הנסיעה שלהם, לבצע עצירות חירום ולהימנע או לעקוף מכשולים. במקרה כזה, כדאי להשקיע בדגמים שיעמדו בשימוש אינטנסיבי לאורך זמן.

קחו בחשבון את רמת המיומנות שלכם בעת בחירת רולר סקייט.  בדקטלון, תוכלו למצוא מגוון סוגים של רולר בליידס למתחילים ורולר בליידס מקצועי יותר לרוכבים מתקדמים יותר. 

נקודה נוספת שכדאי להשקיע בה מחשבה בבחירת זוג הרולר עבורכם היא נושא הבטיחות. גם אם נראה לכם שהתחביב הזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן, חשוב להצטייד בקסדה ומגיני מרפקים וברכיים. גם במהירות נמוכה יחסית, הפגיעה כתוצאה מנפילה או התנגשות עלולה להיות כואבת. 

ועוד קצת בנושא הבטיחות - חלקי חילוף זה משהו שבדרך כלל לא חושבים עליו בעת קניית רולר סקייטים חדשים. גם אם אתם תמיד רוכבים בזהירות ושומרים על הציוד שלכם, ככל שתשתמשו יותר, הסיכוי לשחיקה גבוה יותר. לא מן הנמנע, שעם הזמן תצטרכו להחליף גלגלים או רפידות בלם, למשל. לפני קניית הרולר בליידס, חשוב לוודא שתוכלו להשיג עבורם חלקי חילוף מתאימים בקלות יחסית, במקרה הצורך.

אז אם החלטתם מהו סגנון הרכיבה שלכם וזיהיתם את רמת המיומנות שלכם ברכיבה (זהירות, לא לרמות!), אנחנו מזמינים אתכם להגיע לחנויות או לבקר אונליין במחלקת הרולר בליידס. אמנם ההיצע הוא רחב ומגוון, כעת תוכלו לנווט בביטחון בין הדגמים השונים - חפשו את הרולר בליידס שמתאימים בול לכם.

רכיבה בטוחה ומהנה!

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר