Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור נעלי כדורסל מקצועיות?

בקטגוריה: כדורסל

מאחורי העיצוב: איך לבחור נעלי כדורסל

בעת אימוני או משחקי כדורסל, השחקנים משלבים מגוון רחב של תנועות - ריצה, קפיצה לגובה, עצירה פתאומית ושינוי כיוון, שכולן מאמצות את הרגליים ברמות שונות ומעלות סיכון לפציעה. 

מסיבה זו, בחירת נעל כדורסל מתאימה, בין אם היא מיעדת לגבר, אישה או ילד, היא החלטה שכדאי להשקיע בה מחשבה. נעלי כדורסל מומלצות הן קודם כל אלה שאתם מרגישים בהן נוח לאורך זמן, אבל כדאי להתייחס לעוד כמה נקודות לא פחות חשובות בעת בחירת זוג חדש, ולהתחשב בהשפעות ארוכות טווח שיש להן על הגוף. נעלי כדורסל מתאימות עשויות להפחית עומס על הרגליים ולהגן על הקרסוליים והמפרקים מפציעות. 

אז איך תוכלו להתכונן למעבר מהיר בין התקפה להגנה וליהנות ממשחק ללא פציעות? בואו ללמוד כל מה שחשוב לדעת בעת בחירת נעלי כדורסל מקצועיות.

לפני הכל, כדאי להכיר שתי תכונות מפתח בנעלי כדורסל שיגנו על הרגליים שלכם:

תמיכה: מדובר באופן שבו הנעליים תומכות בכף הרגל ובקרסול תחת לחצים שונים. תמיכה מספקת יכולה למנוע נקיעות קרסוליים בעת ביצוע תנועות מסוימות.

אחיזה: מדובר בחיכוך בין הסוליה לרצפה. ככל שהחיכוך גבוה יותר, כך האחיזה ברצפה טובה יותר, מה שמונע מהשחקנים להחליק על המגרש.

נעלי כדורסל מקצועיות

עובדות מעניינות על סוליה

כשבוחרים נעלי כדורסל, אחת העצות הראשונות היא תמיד לבחור את הסוליה הנכונה. סוליה היא ללא ספק חלק חשוב, אבל האם ידעתם שיש שלוש כאלה בכל נעל ולכל אחת תפקיד אחר? 

  • סוליה פנימית: ידועה גם כ"מדרס", היא אחראית על רכות ונוחות. ניתן להחליף אותה למדרס פונקציונלי בכל רגע.
  • סוליה חיצונית: החלק של הסוליה שבא במגע ישיר עם הרצפה. מומלץ לבחור בסוליות שאינן מחליקות ועמידות בפני שחיקה.
  • סוליה אמצעית: היא זאת שקובעת את איכות הנעל. סוליה אמצעית טובה מבטיחה שהרגליים יוכלו לנוע בנוחות ובחופשיות. בזכות הריפוד שלה, היא מקטינה מאוד את הלחץ על כף הרגל במהלך המשחק או האימון. 

נעלי הכדורסל של דקטלון מיוצרות עם סוליה אמצעית העשויה מקצף EVA שידועה ביכולת ספיגת הזעזועים שלה. לא רק שהיא רכה ומגינה מפני לחצים, הקלילות שלה מפחיתה עומס על הרגליים.

הגובה כן קובע - השוואה בין סוגי נעלי הכדורסל

בנעלי כדורסל מקצועיות, קל לזהות את ההבדל בין העיצוב הנמוך, הבינוני והגבוה. חשוב שתכירו את היתרונות של כל הסוגים ותלמדו כיצד לבחור את הנעליים בהתאם לתפקיד שלכם במגרש וסגנון המשחק שלכם.

נעלי כדורסל נמוכות 

קלות יותר ומספקות יותר חופש תנועה לקרסול. הן אידיאליות עבור פריצות מהירות של שחקני ההתקפה וביצוע פיקים וחיתוכים רבים, אבל ההגנה שלהן נחשבת לא חזקה מספיק.

הן מתאימות יותר לרכזים ולסמול פורוורדים נמוכים יחסית שצריכים לעבור מרחקים גדולים עם הכדור, לחתוך ולפרוץ במהירות. במקרים כאלה, הגובה והמשקל של נעלי כדורסל גבוהות יבלמו את תנועת הריצה שלהם וידרשו יותר אנרגיה לתנועה.

נעלי כדורסל בינוניות 

זהו סגנון יותר מודרני של נעליים. נעליים אלו מיועדות בעיקר לשחקנים שיודעים לקלוע לסל ועושים הרבה זריקות במהלך המשחק. הן מהוות איזון מושלם בין נעליים נמוכות ונעליים גבוהות ומשלבות את היתרונות של שתיהן. הביצועים המרשימים שלהן בהשוואה לנעליים הנמוכות והגבוהות נובעים בעיקר מיכולת ההגנה שלהם מבלי להפחית מהגמישות.

נעלי כדורסל גבוהות 

החלק העליון שלהן גבוה יותר, מה שמייצב את הקרסול ומפחית את הזעזוע מבחוץ. הן מתאימות לשחקנים שנמצאים בעמדה הפנימית על המגרש או שחקנים איטיים יחסית. אנחנו ממליצים בחום על נעלי כדורסל גבוהות לשחקני פאוור פורוורד ולשחקני סנטר שצריכים לקפוץ לעתים קרובות. 

לפני שתקנו נעלי כדורסל גבוהות, חשוב לדעת  - בגלל ההגנה החזקה שלהן, זמן התגובה של השחקן הנועל אותן עלול להיות איטי יותר במתקפה מהירה, כיוון שמיקום העקב קצת צמוד ולא נוח במיוחד.

אתם כבר יודעים איך לבחור נעלי כדורסל מתאימים? עכשיו אתם יכולים לגלות את מגוון נעלי כדורסל שיש בחנויות ובאתר בדקטלון הכולל נעלי כדורסל מקצועיות לגברים, נשים וילדים.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר