Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור נעלי הליכה? מדריך מקיף

בקטגוריה: הליכה

איך לבחור נעלי הליכה?

הליכה היא אחת הפעולות הבסיסיות והטבעיות ביותר שגופנו יודע לעשות, אבל זה לא אומר שלא צריך עבורה נעליים מתאימות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתמצא במבחר נעלי ההליכה ולמצוא את הזוג הכי מתאים עבורכם.

אל תקראו להן "נעלי ספורט", אל תקראו להם "סניקרס" - נעלי ההליכה לא מוכנות שתסווגו אותן יחד עם כל הנעליים האחרות! נעלי הליכה הן נעליים המעוצבות במיוחד לפעילות ז ויש להן את המאפיינים הייחודיים להן. המומחים של Newfeel - מותג ההליכה והריצה של דקטלון - יסייעו לכם לבחור את הנעליים האידיאליות עבורכם.

חשוב לדעת כי נעלי הליכה צריכות להיות גמישות כדי שיתאימו לתנועת כף הרגל - תכונה זו לא רק שתגרום לנעל להיות נוחה יותר, היא אף יכולה לסייע לכם להתעייף פחות בזמן ההליכה. במהלך צעד כף הרגל מבצעת מעבר מלא מהעקב לבהונות וכתוצאה מכך, היא נעה וממתקמרת לכל אורכה.יש להקפיד על נעליים גמישות מאוד כדי להבטיח נוחות מירבית וחופש תנועה, ולכן עליכם לבחור בנעל גמישה שאינה מגבילה את תנועת כף הרגל, אינה לוחצת בשום נקודה ומחזיקה את הרגל בצורה נוחה. שאר מאפייני הנעל שתבחרו תלויים בסוג ההליכה שאתם אוהבים ובתנאי מזג האוויר.

סוגי הליכות
ישנם שלושה סוגים עיקריים של הליכות:

הליכה פעילה: זוהי הליכה בקצב מתון שנועדה לשמור עליכם אקטיביים ובריאים. בזמן הליכה פעילה אתם הולכים מעט מהר יותר מהקצב הרגיל שלכם אבל הדופק שלכם נותר נמוך יחסית. כדי לעשות הליכות פעילות תזדקקו לנעליים נוחות, גמישות וקלות משקל.

הליכה מהירה: הליכה מהירה או הליכה ספורטיבית היא כבר סיפור אחר; הליכה ספורטיבית היא הליכה מהירה שבה אתם מעלים את הדופק לדופק פעילות משמעותי וכף הרגל עובדת אף קשה יותר מבהליכה פעילה.. גם לסגנון הליכה זה תצטרכו לבחור בנעליים גמישות וקלות. נעליים עם סוליות מחורצות מאפשרות גמישות מעולה להליכות מהירות - החריצים מסייעים לסולייה להתגמש במקומות הנכונים וכתוצאה מכך אתם מרגישים שהנעל "צועדת" יחד איתכם. סוליות נעלי הליכה בטכנולוגיית Flex-H+ מתאפיינת בגמישות רבה עם יכולת האצה מעולה הודות לסוליית ה-EVA המיוחדת העשויה משני חומרים שונים. גם בלימת זעזועים היא תכונה חשובה בנעלי הליכה מהירה משום שהזעזועים בסוג פעילות זה הם חזקים יותר.

הליכה נורדית: הליכה נורדית היא הליכה הנעשית בעזרת מקלות הליכה. סגנון זה מערב את כל הגוף (בניגוד לסגנונות האחרים המערבים בעיקר את הרגליים), משום שמקלות ההליכה מערבות את שרירי הידיים, הגב והכתפיים באופן משמעותי יותר. זהו הסוג המאמץ ביותר של הליכה, משום שבמהלכה מפעילים ההולכים לחץ על מוטות ההליכה ולכן הדופק עולה בצורה משמעותית יותר. אם אתם הולכים עם מוטות הליכה כדי להרגיש טוב ולחזק את גופכם, אתם צריכים נעליים גמישות, בולמות זעזועים ובעלות אחיזה טובה.


תנאי מזג אוויר
יש שני דברים ששנואים עלינו בעולם זה:
1. להתקע עם הזרת של הרגל בהפינה של השולחן.
2. כשכפות הרגליים שלנו מתחממות ומזיעות בתוך הנעל בזמן הליכה

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר