Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור מחבט טניס - המדריך השלם

בקטגוריה: טניס

מחבט טניס טוב הוא פריט בסיסי עבור כל שחקן בכל רמת מיומנות. גלו איך למצוא את ההתאמה המדויקת עבורכם.



מציאת המחבט המושלם לטניס היא אחת הפעולות החשובות ביותר לשחקן.

בחירת מחבט טניס מקצועי היא צעד חשוב במסע האימונים שלכם, בין אם אתם רק בתחילתו או שאתם משחקים כבר שנים.

למדו כיצד תדירות המשחק והעדפות המשחק שלכם משחקות תפקיד בהחלטה.

מה צריך לקחת בחשבון

אף כי קניית המחבט עם העיצוב הכי מגניב והצבעים הכי בולטים עשויה להיראות כמו רעיון מוצלח, עדיף שתתמקדו קודם כל במאפיינים שלכם במקום באלו של המחבט.

התחשבות במשתנים אישיים כמו גודל, סגנון משחק ותדירות שימוש תביא למציאת המחבט המושלם עבורכם ביעילות גבוהה בהרבה.

בואו נתבונן בפרטים

תדירות משחק: זוהי שאלה שכדאי לכם לשאול את עצמכם בבחירת כל ציוד ספורט שהוא, במיוחד בבחירת אביזר בסיסי כמו מחבט טניס, כדי לבצע את הבחירה המשתלמת ביותר. אין ספק שעליכם לחפש את המחבט הכי מוצלח עבורכם, אך זה לא אומר שצריך להשקיע בציוד יקר כשאתם עומדים להשתמש בו רק פעמים ספורות בחודש.

מידות גוף וחוזק: מחבטי טניס עשויים קרטין יתאימו למגוון מידות גוף. באופן כללי, ככל שהאדם גבוה יותר, כך הזרועות שלו ארוכות יותר וההנפה שלו תהיה ארוכה יותר. זה בדרך כלל אומר שהשחקן יוכל להפיק יותר מהירות וכוח מאשר אדם עם זרועות קצרות יותר והנפה קטנה יותר.
כאשר בוחנים מחבטי טניס, נהוג לטעון כי רוחב המסגרת מעלה בהתאמה את עוצמת הכוח המתקבלת מהחבטה. הרוחב נמצא ממש מתחת לפני השטח, ברווח המכונה "הגרון" והוא האזור שיוצר את האפקט הגבוה ביותר במגע עם הכדור. עם זאת, אם תתבוננו במחבטים מקצועיים תבחינו שהם כמעט אף פעם לא רחבים במיוחד; כלומר ככל שמשחקים יותר, כך מסתמכים פחות על המחבט עבור כוח.

כמובן שיש להתייחס גם עבור מי המחבט ובהתאם לזה לחפש מחבט טניס לילדים או מחבט טניס בוגרים.

תדירות משחק

עבור שחקנים מזדמנים

שליטה צריכה להיות המשתנה העיקרי מבחינתכם. מחבט העשוי אלומיניום או תרכובת אלומיניום עם שטח פנים גדול ונקודת איזון יקל עליכם לשחק ויאפשר לכם ליהנות על המגרש. במקרה בו אתם שחקנים מזדמנים, או משחקים בתדירות נמוכה, אתם יכולים להסתפק במחבט טניס למתחילים.

ילד צעיר מניף מחבט טניס כדי לחבוט בכדור

עבור שחקנים קבועים

חשוב שתרגישו בנוח. חפשו מחבט גרפיט עם נקודת איזון בראש ושטח פנים של 645 סמ"ר. אם אתם משחקים בקביעות ומעוניינים לשפר את השליטה שלכם, העדיפו מחבט טניס במשקל 260-280 גרם. אם אתם רוצים להוסיף כוח למשחק שלכם, העדיפו מחבט במשקל 280-295 גרם.

אישה אוחזת במחבט טניס ומחייכת

עבור שחקנים אינטנסיביים

כוח ודיוק צריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות מבחינתכם. מחבט גרפיט עם נקודת איזון בידית ושטח פנים של 630-645 סמ"ר, במשקל גבוה מ-295 גרם, הוא הבחירה המושלמת עבורכם.

ילדה צעירה מחייכת ואוחזת מחבט טניס

סגנון משחק

אתם שחקני טניס התקפיים או הגנתיים? ייתכן ולא חשבתם על זה, אבל נדיר ששחקן לא נופל לאחת מהקטגוריות הללו. שחקנים הגנתיים מעדיפים להשתמש בתנופה של הכדור נגד היריבים שלהם, ולכן צריכים מחבט צר יותר. אם, לעומת זאת, אתם אוהבים משחק התקפי יותר ומעדיפים לייצר כוח באמצעות החבטות שלכם, תצטרכו מחבט שיאפשר לכם לחבוט חזק יותר בכדור. בעוד שסגנון המשחק שלכם הוא משתנה חשוב, הוא עדיין שני למבנה הגוף בבחירת מחבט טניס.

מהו סגנון ההנפה שלכם? אם אינכם משחקים בקביעות, כדאי לשוחח עם מדריך טניס או לבקר בחנות Decathlon ולדבר עם אחד מהמומחים שלנו על סגנון ההנפה שלכם. סגנונות ההנפה מתחלקים לשלושה: הנפה איטית, ממוצעת או מהירה. כמתבקש, הנפה מהירה תפיק יותר כוח מהנפה איטית, כך שאינכם צריכים לחפש מחבט עוצמתי אם יש לכם מהירות טובה; במקום, כדאי שתחפשו מחבט צר יותר שיאפשר לכם שליטה גבוהה.

לאחר שתבחנו את עצמכם בנוגע לתדירות המשחק שלכם ולסגנון המשחק שלכם, יהיה לכם קל יותר לבחור מחבט טניס מומלץ עבורכם.

אישה בחולצת Artengo חובטת בכדור טניס עם מחבט

מפרטים טכניים

משקל

משקל ממלא תפקיד חשוב ביעילות ההנפה וכדאי להתייחס אליו כמשתנה משמעותי בקניית מחבט טניס. כשתמצאו את דגם המחבט שאתם מחפשים, שימו לב לשאול על מגוון המידות הקיים כדי להתאים את הדגם למשקל גופכם. מחבטים כבדים וחזקים יותר שוקלים בממוצע 320 גרם ומעלה, בעוד שמחבטים קלים יותר שוקלים פחות מ-310 גרם. חשוב לציין כי המיתרים מוסיפים כ-30 גרם למשקל המחבט.

אורך

עבור מבוגרים, אורך מחבטי הטניס נע בין 69 ל-74 ס"מ. באופן כללי, מחבטים ארוכים יותר יהיו קלים יותר ממחבטים עם מסגרת סטנדרטית. הם גם מאפשרים הגשה חזקה יותר בטווח רחב יותר, שכן ניתן לחבוט בכדור גם בקצה העליון, ובהתאם יכולים ליצור זווית חדה בזמן חבטה כלפי מטה. עם זאת, קשה יותר לשלוט במחבטים ארוכים, אז מומלץ לנסות אותם לפני שאתם קונים אחד.

ראש

אחד ההיבטים שחשוב לזכור הוא פני השטח של המחבט. קיימים שלושה סוגים של שטח פנים שמציעים תכונות שונות.

שטח הפנים של מחבט הטניס

מחבט עם שטח פנים קטן

שטח פנים קטן של מחבט הוא כ-600 סמ"ר בדרך כלל. שטח פנים בגודל כזה מיועד לשחקנים אינטנסיביים. נדרשת שליטה טובה של השחקן עבור משחק עם מחבטים אלו משום שקשה יותר לשלוט בהם.

מחבט עם שטח פנים בינוני

שטח פנים בינוני של מחבט נע לרוב בין 630 סמ"ר ל-645 סמ"ר. גודל כזה מתאים לכל רמות המיומנות, החל משחקנים מתחילים ועד למנוסים.

מחבט עם שטח פנים גדול

שטח פנים גדול של מחבט נע לרוב בין 660 סמ"ר עד 740 סמ"ר. מחבטים עם שטח פנים גדול מתאימים במיוחד למתחילים או לשחקנים שאוהבים לבצע תמרונים רבים. שטח פנים בגודל כזה מייצר עוצמה גבוהה יותר.

מצאו את מחבט הטניס המושלם עבורכם במבחר של Decathlon. בין אם גיליתם את עולם הטניס רק לאחרונה או שאתם שחקנים מקצועיים, תוכלו למצוא את ההתאמה המדויקת לכם להלן.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר