Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור אוהל תרמילאים? המדריך השלם לבחירת אוהל

בקטגוריה: טיולים

איך בוחרים אוהל תרמילאים?

כשמטיילים עם תרמיל על הגב, המשקל הוא מרכיב משמעותי. כשמגיעים לבחירת האוהל, העניין מסתכם באיזון העדין שבין משקל לפונקציונליות. תנו לנו להסביר לכם:

עם מגוון כל כך גדול של סוגים, עיצובים, מאפיינים, קיבולות וגדלים שונים, קשה לדעת איפה להתחיל כשבאים לרכוש אוהל לנשיאה על הגב. ההחלטה שלכם תשפיע באופן ישיר על משקל הנשיאה, שלא לדבר על הנוחות בתוך האוהל. לפניכם המדריך שלנו לרכישת האוהל המתאים לטיול התרמילים הבא שלכם.

אוהלי תרמילאים: קיבולת

ההחלטה הראשונה שעליכם לקחת מתייחסת לקיבולת האוהל המועמד לרכישה. זהו מרכיב חשוב ביותר מכיוון שהוא משפיע באופן ישיר על המשקל שתסחבו על הגב במהלך הטיול. הקיבולת של אוהלי תרמילאים מצוינת בדרך כלל בטווח שבין 4-1 אנשים. אבל יצרנים שונים מודדים את הקיבולת של אוהל התרמילאים בצורה שונה.

ישנם אוהלים בצורת כיפה; אוהלים אלה הם קלים במיוחד ובלי קשר לדירוג, הקיבולת הפנימית משתנה מאחד לשני.

לאנשים שפחות מוטרדים מהמשקל שעל הגב, או לאנשים בעלי ממדי גוף קצת יותר גדולים, אנחנו ממליצים לבחור אוהל בעל קיבולת גדולה במיוחד. החלל הפנימי הנוסף יאפשר לכם לארגן את הציוד בצורה טובה יותר ויבטיח חלל מגורים נוח יותר. זה מתאים במיוחד אם אתם קצת נרתעים מהצפיפות הכרוכה בלינת שטח.

אוהלי תרמילאים: עונות השנה

כשחושבים על עונות השנה, רוב התרמילאים יבחרו אוהלים בדרגת 3-עונות או 4-עונות.

אוהלי תרמילאים המתאימים ל-3 עונות מספקים את האיזון המיטבי בין משקל נמוך לבין הגנה מפני פגעי מזג האוויר. הם מתוכננים לעמוד בכל תנאי מזג האוויר באביב, בקיץ ובסתיו – כלומר, גשם, רוח מתונה ואפילו שלג קל. בגלל שהם לא מסוגלים לעמוד מול רוחות עזות או שלג כבד, הם קלי משקל ולכן ניתן לשאת אותם בצורה הרבה יותר קלה.

באופן כללי, הם מצוידים במספר גדול של רשתות לזרימת אוויר מיטבית והרחקת חרקים ומעופפים מהאוהל. לאוהלים אלה יש מספר קטן יותר של מוטות ויתדות והם מיוצרים מבדים קלי משקל, כך שאתם נהנים הפחתת משקל משמעותית.

אוהלי 4 עונות מיועדים לספק הגנה טוטאלית מול פגעי מזג האוויר. הם מיוצרים כדי לעמוד בכל מה שהחורף מביא לחוויית התרמילאים. הם עמידים לשלג כבד, לרוחות העזות ומתמודדים יפה עם הקשיים הנלווים למטיילים בגובה רב.

אם מזג האוויר הופך להיות קיצוני, אפשר לאטום את רשתות האוהל באמצעות יריעות בד, על מנת להשאיר את השלג והרוחות בחוץ. אבל עמידות האוהל מגיעה על חשבון משקל. זהו אוהל כבד יותר לעומת האוהל המתאים ל-3 עונות.

אוהלי תרמילאים: משקל

זה קורה באוהלי התרמילאים הטובים ביותר: איך משקללים בין המשקל שאותו אתם מוכנים לשאת לבין המרחב והיתרונות מהם אתם רוצים ליהנות כשאתם בתוך האוהל. תרמילאים רבים מוכנים להזיע קצת יותר במעלה ההר, אל מול ההבטחה שבכל לילה יוכלו ליהנות מחלל מרווח למנוחה ושינה!

אומנם זה מסתכם בעיקר בהעדפה האישית שלכם. אבל אין ספק שכל התרמילאים מעדיפים לשאת פחות משקל. אוהלי תרמילאים קלי-משקל במיוחד הם אופציה קוסמת מאוד. לאוהלים האלה אין את כל התכונות המתקדמות של אוהלים אחרים, והם מציעים חלל פחות מרווח. לכן, עליכם לבצע מחקר מעמיק לפני הרכישה.

עבור התרמילאים החדשניים יותר, יש כמה שיטות שאפשר ליישם על מנת להקל על משקל הנשיאה. אם אתם מטיילים בימי הקיץ החמים, אפשר למשל לוותר על יריעת הגשם או להשאיר כמה יתדות בבית. אפשר גם להסיר את האוהל מתיק הנשיאה המקורי שלו; זה יוריד כמה גרמים טובים ממשקל הנשיאה וגופכם יודה לכם על כך, במיוחד לאחר יום הליכה ארוך במעלה ההרים. לתרמילאים ממש מינימליסטיים שלא יכולים להרשות לעצמם לשאת גרם מיותר אחד, יש מגוון פתרונות.

אוהל קל משקל עם יריעת רצפה, כולל מוטות ויריעת גשם אותה ניתן לחבר ליריעת הרצפה, להבטחת בידוד מפני הקרקע.

יריעות מחסה הן אפשרות נוספת. הן מינימליסטיות במיוחד והן כוללות יריעת גשם אותה ניתן להציב מעליכם. אבל יריעות המחסה לא מספקות הגנה מפני חרקים או קרקע לחה.

ערסלים הם אפשרות קלת משקל שמספקת פתרון נוח בצורה מפתיעה והגנה לא רעה בכלל. כדי לוודא שתהיו מוגנים היטב, חפשו את הדגמים הכוללים יריעות גשם ורשת להרחקת חרקים.

אוהלי תרמילאים: מרחב מחייה

כדי שחוויית המחנאות לא תדרדר לתוהו ובוהו, תרמילאים רבים מבקשים לוודא שחלל המגורים כולל לפחות כמה פינוקים. חלק מהשיקולים שעליכם לקחת בחשבון בנושא הזה כוללים צבע האוהל, פתחי כניסה, מבואות ואוורור.

אל תמעיטו בערכו של צבע יריעת גשם. עוד תופתעו לגלות עד כמה הצבע משפיע על מצב הרוח בתוך האוהל. יריעות בהירות וצבעוניות יהפכו את החלל הפנימי לעליז יותר וכך יהפכו את החיים בתוך האוהל למהנים יותר.

כניסה אל האוהל ויציאה ממנו עלולות להפוך למשימה מורכבת, כאשר יותר מבן אדם אחד ישן בפנים. אוהלים רבים מוצעים עם מספר דלתות. באוהל זוגי, למשל, לכל אדם יש דלת אישית. ריבוי הדלתות מאפשר חופש תנועה ומונע מאנשים את הצורך לעבור דרך או מעל חפצים של אחרים.

אף אחד לא אוהב לישון עם מגפיים מסריחים בתוך האוהל. מצד שני, אף אחד גם לא רוצה להתעורר ולגלות שהמגפיים שלו נרטבו לחלוטין בגלל הגשם שירד בחוץ במשך הלילה. לרוב האוהלים יש מבואות. אבל אם לא אכפת לכם לסחוב משהו קצת יותר כבד, בחרו מבואה גדולה במיוחד. היא תהפוך את חוויית המגורים באוהל למשהו אחר לגמרי. כך תמורת מעט יותר משקל, תרוויחו חלל נוסף והגנה מיטבית.

לסיום, אל תשכחו לבדוק את נושא האוורור. אולי אתם משתמשים באוהל בלילות החורף הקרים ואולי אתם אוהבים לישון בו גם ביולי-אוגוסט. לכן חשוב במיוחד לוודא שהאוהל מתאים לצורכי שתי העונות. אוהלים רבים מצוידים ביריעות רשת מתכווננות. הן מאפשרות לכם לשלוט בזרימת האוויר בתוך האוהל. יתרון נוסף טמון בכך שהן מאפשרות לראות מתוך האוהל החוצה, ואולי אפילו להציץ על שמי הלילה כשאתם נרדמים!

אז עכשיו אתם מבינים איך עובד כל עניין האוהלים? אם כן, בדקו את מבחר אוהלי תרמילאים שלנו. עם ההיצע הגדול של גדלים ודרגות המתאימים לעונות השונות, אנחנו בטוחים שתמצאו בדיוק את מה שאתם מחפשים לטיול התרמילים הבא שלכם!

                                                  

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר