Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

אופני כושר או סטפר - במה תבחרו?

בקטגוריה: כושר גופני

אופני כושר או סטפר - במה תבחרו?

יש לכם יעדים ספציפיים ואתם מחפשים את הפעילות המושלמת כדי להשיג אותם? חשבתם להשתמש באופני כושר? 

אם אתם חושבים שאימון על אופני כושר זה קל מדי, לא יעיל במיוחד ולא קול, אז אתם טועים ובגדול. אופני הכושר חוו התעוררות מחודשת בשנים האחרונות, וחזרו בגדול לחדרי הכושר. בעזרת מוזיקה מעודדת ותאורה אינטנסיבית, שיעורי ספינינג הופכים לפופולריים מאוד. למה? הם יעילים מאוד ונותנים דחיפת אנרגיה אמיתית. 

אופני כושר וסטפרים: נקודות משותפות

הדמיון בין אופני כושר וסטפר מתבטא קודם כל באופן שבו הם פועלים: תנועה מחזורית. מה המטרה המשותפת שלהם? לעזור לכם להיכנס לכושר.

התועלות שלהם

  •  אימון הלב: אופני כושר וסטפרים מחזקים את הסיבולת ועוזרים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם.  
  •  ירידה במשקל: אופני כושר וסטפרים עוזרים לשרוף שומן. כאשר הם משולבים עם תזונה מאוזנת ובריאה, או עם תוכנית הרזיה מתאימה, הם עוזרים לעצב את הגזרה.
  •  בניית שרירים ללא פציעות: מכשירים אלה הם בעלי השפעה נמוכה, ולכן אינם מהווים סיכון למפרקים.  
  • מבחינת אופן הפעולה שלהם וההשפעה על הגוף (ולכן גם על יעדי האימון שלכם), שני המכשירים שונים בתכלית. 

אופני כושר וסטפר: ההבדלים  

למרות שלאופני הכושר ולסטפר יש כמה תועלות משותפות, תמצאו שיש להם גם הבדלים ניכרים; ההיכרות איתם תעזור לכם לצמצם את הבחירה שלכם.  

תנוחה ותנועה

 על אופני כושר אתם יושבים ולכן לא מאמנים את הגוף העליון. על סטפר מתאמנים בעמידה. תנוחה זקופה זו מאלצת את הגוף לשמור באופן רציף על האיזון ולתאם בין השרירים.

עיצוב הגוף

הידיות הקבועות בסטפר, התנוחה הזקופה, והתנועה החוזרת שהגוף מבצע על סוג זה של המכשיר מאמנים את השרירים שלכם יותר. כתוצאה מכך, זה עוזר לעצב את כל הגוף: סטפר מאמן 80% משרירי הגוף. המשמעות היא שאתם שורפים יותר קלוריות באותה כמות מאמץ, בהשוואה לאופני כושר. 

דיווש לאחור

סטפר מאפשר לכם לדווש לאחור, מה שרוב אופני הכושר אינם מאפשרים. על הסטפר, סוג זה של אימון מאזן את כוח השרירים סביב המפרקים, בעוד שעל אופני כושר יש השפעה פחותה על שרירים אלה.  

כדי לעזור לכם לבחור

כפי שאתם יכולים לראות, אופני הכושר וסטפר שונים הן באופן הפעולה שלהם והן בהשפעתם על הגוף. הם עונים על יעדי אימון שונים: אופני הכושר משפרים את הכושר הגופני הכללי ובונים סיבולת, בעוד סטפר נותן את אותן התועלות אבל גם מספק אימון רחב יותר של כל הגוף. האם זה אומר שסטפר עדיף על פני אופני הכושר? לא!  

עכשיו יש לכם את כל המידע שיעזור לכם לבחור בציוד הכושר המתאים לכם. השאר תלוי בכם!

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר