מידע חשוב על תאימות
שני מק"טים לצמיגים אורבניים זמינים בגודל 650:
650A, לחישוקים בקוטר 590 מ"מ,
650B, לחישוקים בקוטר 584 מ"מ
הקפידו לבדוק את המידע הזה.
צמיגים אלו נועדו להתקנה רק על חישוק 26 אינץ' מסורתי של אופני הרים, בקוטר 559 מ"מ.
כיצד לאמוד את הבלאי של הצמיג
כדי לאמוד את הבלאי של הצמיג ולגלות מתי יש להחליפו, יש לבחון את הסוליה.
סימני בלאי כוללים:
- הסוליה מתחילה להתפורר
- הופעת סדקים קטנטנים
- עומק הסוליה נמוך
- ניתן לראות את שלד הצמיג.
בכל המקרים הללו הצמיג בלוי ויש צורך להחליפו.
כיצד להסיר צמיג
כדי להסיר את הצמיג, יש להוציא תחילה את כל האוויר מהפנימית.
לאחר מכן יש להפריד את הצמיג מהחישוק בעזרת כף חליצה.
איך להתאים את הצמיג
כדי להחזיר את הצמיג למקומו, הכניסו צד אחד של הצמיג לתוך החישוק. לאחר מכן נפחו את הפנימית עד כ-30% לפני הכנסתה לצמיג (ניפוחה מראש מפחית את הסיכון לצביטת הפנימית).
לאחר מכן, הכניסו את הצד השני של הצמיג לתוך החישוק, החל מהצד המנוגד לשסתום. לפני ניפוח הפנימית עד הסוף, ודאו שהיא אינה צבוטה בין הצמיג לחישוק.
כיצד לנפח את הצמיג כראוי
יש לנפח את הצמיג בזהירות. לחץ האוויר המומלץ מופיע על דופן הצמיג.בנוסף, לפני כל רכיבה יש לוודא כי הצמיגים מנופחים בלחץ הנכון לרכיבה.
עצה מהמומחים
כאשר אתם מנפחים את הצמיג, ודאו שאתם מנפחים אותו ללחץ המתאים לסוג הקרקע שעליה תרכבו, ובמיוחד לתנאי מזג האוויר.
אם אתם רוכבים במזג אוויר גשום, אל תהססו להפחית את לחץ הצמיג כדי לשפר את האחיזה שלו.
בזמן רכיבה במזג אוויר יבש, ניתן להעלות את הלחץ כדי לשפר את הביצועים.