Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

איך לבחור תרמיל גב מתאים?

בקטגוריה: טיולים

תרמיל גב הוא הפריט החשוב ביותר בכל טיול הליכה שמכבד את עצמו. בתוך התרמיל תישאו את המחסה שלכם, את המזון, את מכשירי הניווט ואת כל שכבות הלבוש הנוספות שיגנו עליכם מפני הקור או השמש (או שניהם!).

חוץ מהפריטים החיוניים, סביר להניח שלתוך התרמיל תכניסו גם סוללה נוספת לטלפון הנייד או אולי מצלמת גו-פרו שתנציח את כל הרגעים השווים, בין אם מדובר בעוד סלפי עם החברים ליד הנחל או תמונת נוף מרהיבה מפסגת ההר.

קיבולת

מטיילים רבים נוטים לארוז את כל הבית בתוך תרמיל הגב - גם כשהם יוצאים לטיול קצר - כי הם רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש שהטבע יזרוק עליהם (זה הרגע לציין שמתקפת זומבים היא לא אירוע שסביר שיתרחש בזמן הטיול שלכם, ולכן כדאי להשאיר את התרסיס דוחה הזומבים שלכם בבית). אם אתם יוצאים לטיול קצר או טיול במסלול עמוס מטיילים, אנו ממליצים לא לדחוס לתוך התיק שלכם ציוד ללא הבחנה; אירזו רק את הפריטים שאתם בטוחים שתשתמשו בהם. 

מטיילי יום

כשאתם יוצאים לדרך לכיוון יעד מוכר ומסומן היטב שנמצא במרחק הליכה קצר ואליו יוצאים מטיילים רבים אין צורך להצטייד כאילו עוד רגע ינחיתו אתכם באי בודד ועוין. לטיול כזה כדאי לקחת תרמיל קטן יותר; הוא עדיין יוכל להכיל את כל המוצרים הבסיסיים הדרושים לכם להליכה נוחה, בטוחה ומהנה, אך לא יכביד עליכם. לטיולי יום אנחנו ממליצים להצטייד בתרמיל גב שנפחו 30-10 ליטר.

מטיילים נועזים

הניסיון מלמד אותנו שיש שני סוגי של מטיילים: הרפתקנים והרפתקני אקסטרים. אם אתם מההרפתקנים, אתם מטיילים במשך היום ועוצרים ללינה במלון, בחדרי אירוח המציעים ארוחות בוקר כפריות, או באתרי גלמפינג (אתרי קמפינג מדוגמים). אם אתם הרפתקני אקסטרים אתם מאלו שהולכים עד הסוף ומייצרים חוויית מחנאות מלאה הכוללת שינה באוהל או תחת כיפת השמיים, בישולי שדה, רחצה בתנאי שטח וכדומה. במקרה כזה, סביר להניח שתצטרכו תרמיל גדול יותר כדי לשאת איתכם כלי בישול, גזייה וגם אוכל (אף פעילות אינה מושלמת ללא אוכל!).

ככל שהטיול מתארך, כך גדל גם המשא שאתם צריכים לשאת איתכם. כשאתם מאריכים את המסע מעבר ליום אחד מומלץ לבחור בתרמיל שנפחו 40-30 ליטר. אם אתם סוחבים גם ציוד מחנאות תזדקקו לתרמיל שנפחו 55-50 ליטר שבו מספיק מקום לנשיאת אוהל, ציוד בישול, שכבות ביגוד נוספות, מזון ומים.

מסעות ארוכים

בטיולים ארוכים המסלול הוא לא הדבר היחיד שמתארך, אלא גם ההכנות שלכם. כשאתם יוצאים לטיול ארוך ומאתגר יותר רצוי שתהיו מוכנים לא רק לצורכי המסע עצמו אלא לתרחישים שלא ניתן לצפות מראש (אבל בכל זאת לא מתקפת זומבים). זאת אומרת שבנוסף לציוד הרגיל עליכם לארוז בגדים וציוד מחנאות נוספים וגם כמויות גדולות יותר של מזון ומים. אם אתם הולכים להתמודד עם מסלולים הרריים, ייתכן שתצטרכו לארוז גם ציוד טיפוס. חשבו כמה ימים יארך המסלול שלכם ומהן נקודות העצירה שבהן תוכלו למלא מים או לרכוש מזון. נסו גם להעריך לאילו מצבי חירום אתם עלולים להיקלע, כמה זמן יידרש כדי לחלץ אתכם במקרה כזה ואיך תזעיקו עזרה אם לא יהיה איש בקרבתכם.

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר