Hide Filters
הצג סינונים 0
מיין לפי :
סינונים 0

כיצד יכולים בגדי הספורט שלכם להשפיע על אימון הקרדיו שלכם?

person Posted By: בקטגוריה: כושר גופני

מכירים את זה שלקראת אמצע האימון אתם מתחילים להזיע ולהתעייף וכל מה שאתם חושבים עליו הוא לצאת מהבגדים הרטובים והצמודים מידי האלו וללכת הביתה? כולנו חווינו לפחות קומץ אימונים כאלו… אז זה נכון שביצועי קרדיו תלויים בעיקר ביכולות הפיזיות והמנטליות שלכם, אבל אנחנו כאן כדי להודיע לכם חגיגית: גם לבגדים שלכם יש תפקיד בביצועים האלו. גלו את כללי ה"עשו ואל תעשו" שלנו שיעזרו לכם לבחור את הציוד המתאים ביותר עבורכם.


נוחות היא אחד הדברים החשובים ביותר בזמן אימון קרדיו (ובעצם בכל אימון). אם אתם מרגישים לא בנוח כנראה שהמוטיבציה שלכם לדחוף את עצמכם לעשות עוד סט תפחת. אם תתאמנו עם ציוד מתאים ונוח גדלים הסיכויים שהאימון שלכם יהיה יעיל יותר והמוטיבציה לדחוף את עצמכם תגדל. אז לא, לא תוכלו לבצע יותר ברפיז אם תחליפו את דגם המכנסיים שלכם, אבל כן תוכלו להנות מתחושת נינוחות ורעננות גדולה יותר בזמן האימון - ויש סיכוי טוב שזה יעשה את כל ההבדל! הפריטים הנכונים יכולים לעזור לכם גם לשמור על גופכם ולהעניק תמיכה במקומות הנכונים. אז שנתחיל?  

1. נוחות

"לא כל הנוצץ זהב", "אל תסתכלו בקנקן אלא מה שבתוכו"... מילות החוכמה האלו נכונות גם לגבי ציוד ספורט. השתדלו לא לבחור ציוד ספורט לפי המראה שלו אלא לפי הפונקציונאליות והאיכות שלו. ציוד נוח ואיכותי חשוב לא רק לתחושת הנוחות האישית שלכם אלא גם לבטיחותכם. לדוגמה, אם אתם מתאמנים בביגוד שמגביל את טווח התנועה שלכם אתם עלולים לאבד את שיווי המשקל, ליפול ולהיפצע. 

- ודאו שהבגדים מאפשרים לכם חופש תנועה מלא.

- הקפידו שהבגדים יהיו עשויים מבדים קלים ובעלי גזרה משוחררת (אבל לא כזאת שתפריע לתנועות שלכם). בגדים לוחצים ולא נושמים עלולים לגרום לשפשופים ולפריחה.
- וזה לא נעים. אם אתם מעדיפים ללבוש בגדים צמודים שמרגישים כמו 'עור שני', העדיפו בדים קלים ונמתחים, כמו למשל ספנדקס, ניילון או פוליאסטר.

2. יכולת נידוף

בואו נהיה כנים לרגע: כולנו מזיעים. חלקנו מזיעים ברמת המפל וחלקנו מזיעים טפטופים מעטים, אבל בסופו של דבר, זאת פונקציה טבעית של הגוף שלנו וכולנו מושפעים ממנה. מה שכן משותף לכולנו הוא שאף אחד לא רוצה לסבול משפשוף או גירוי כואב בגלל שהבגד שלו לא מנדף.

 החדשות הטובות הן שלא צריך להיות מומחים בטקסטיל כדי לבחור פריטים מבד המתאים לפעילות ספורטיבית. כל מה שצריך לעשות הוא להכיר כמה סוגי בדים מנדפים ולוודא שביגוד הספורט שלכם עשוי מהם. אחד הבדים הפופולאריים ביותר בביגוד ספורט הוא פוליאסטר, משום שהוא מנדף זיעה היטב ומאפשר לחום וללחות להתנדף דרך הבד ולהתאדות החוצה. פוליפרופילן או משי הם גם אפשרויות מצוינות. 

- ודאו שבגדי הספורט שלכם הם גמישים וקלים ועשויים מבד מנדף זיעה.

3. תמיכה בחזה

ממש כמו החברה הכי טובה רגע אחרי שנפרדה מהחבר שלה - גם החזה שלך זקוק לתמיכה. זוכרות את הנוחות הזו שדיברנו עליה בתחילת המאמר? אז חזה קופץ ומשתולל בזמן אימון יכול להפוך את האימון שלכן ללא כייפי בעליל, ולכן נשים רבות חשות צורך ללבוש חזיית ספורט בזמן האימון. לאימונים נמרצים יותר (כמו קרדיו) הכרוכים בקפיצות או בתנועות חדות כדאי לבחור בחזייה בעלת יכולת תמיכה ודחיסה משמעותית. רמת התמיכה של החזיות שלנו מצויינת במידע על המוצר - חפשו את הפירוט על רמת התמיכה כדי לבחור את החזייה הנכונה עבורכן ועבור סוג הפעילות שלכן. 

- חזיות הספורט שלנו הן נוחות ומעניקות תמיכה נוספת, ללא קשר לגודל הקאפ.

- רמת התמיכה הדרושה קשורה לשגרת האימונים שלכן.

4. תמיכה בכף הרגלׁ

נעליים מתאימות הן חשובות במיוחד באימוני קרדיו. מבחר הנעליים המתאימות לפעילות קרדיו הוא מגוון במיוחד - כדי לבחור את הנעל הנכונה כדאי להבין קודם את אופי האימון: האם האימון שלכם כולל ריצות? משלב קפיצות? תרגילים כנגד משקל גוף? אימוני קרדיו רבים כוללים את כל האלמנטים האלו ולכן כדאי לכם לבחור נעליים רב-שימושיות. אימוני קרדיו משולבים דורשים נעליים גמישות ותומכות (בעיקר בכריות כף הרגל), המאפשרות אחיזה טובה ברצפה בעת שינויים מהירים בכיווני התנועה. 

- אל תחסכו כשאתם בוחרים נעלי כושר מתאימות. 

- נעליים מתאימות הן דבר חיוני. מדדו את כף הרגל שלכם ובחנו את האפשרויות השונות כשאתם בחנות.

5. תמיכה במפרקים

אולי תתפלאו לדעת שכאבי פרקים הם לא נחלתם של מבוגרים בלבד - גם צעירים יכולים לסבול מכאבי פרקים. אפשר לנסות להלחם בכאבי המפרקים באמצעות נוגדי דלקת טבעיים (כמו כורכום), ובנוסף כדאי לנסות גם מבחר תומכי מפרקים ושרירים כמו סרט קינזיולגיה, רצועות תמיכה למפרקים שונים ועוד. בכל מקרה, אם אתם סובלים מכאבי מפרקים אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא שיעזור לכם לקבוע את הדרך הטובה ביותר לטיפול בבעיה.

זהו, עכשיו אתם יודעים את חמשת הסודות שלנו לבחירת ביגוד וציוד מתאים לאימוני קרדיו. אבל שישאר בינינו, כן? :)

יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי יום שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר